لوگو

بازارکاهی

قسمت پایانی مقاله بازارکاهی

قسمت پایانی

۳ – استراتژی  کامل

در استراتژی کامل فروش یک محصول به طور کامل در تمام قسمت های بازار متوقف می‌شود.

▫️مثال شرکت اپل تولید، فروش، پشتیبانی و به روز رسانی (Update) محصولات قدیمی خود را متوقف می‌کند تا بازار پذیرای محصولات جدید باشد.

 بازارکاهی و 4P

حالا وقت آن رسیده که بازار را بررسی کنید و نگاهی دوباری به محصولات خود بیاندازید.

اگر تصمیم گرفتید که بازارکاهی انجام دهید می‌بایست آن را در 4P بازاریابی خود لحاظ کنید.

-محصول (Product)

بررسی کنید چه تغییراتی باید در محصول ایجاد کنید.

-این تغییرات می‌تواند حذف وارانتی، حذف خدمات اضافی، حذف اکسسوری های محصول باشد.

-قیمت (Price)

قیمت محصول باید تغییر کنید؟ چه تغییراتی را در قیمت می‌خواهید لحاظ کنید؟

-قیمت را افزایش می‌دهید؟ تخفیف ها حذف خواهند شد؟ نحوه پرداخت تغییر پیدا می‌کند؟ اینها مواردی هستند که می‌توانید در قیمت گذاری لحاظ کنید.

موقعیت (Place)

مکان یا موقعیت یعنی دسترسی به محصولات را محدود کنید.

تبلیغات (Promotion)

چه تغییری در تبلیغات ایجاد می‌کنید؟ توقف تبلیغات یا کاهش بودجه‌ی تبلیغاتی اقدامیست که باید انجام شود.

شرکت مهندسی مشاور آریان گستر مشاور سیستم های مدیریتی ایزو و مشاور گواهینامه محصول بطور تخصصی و حرفه ای آماده خدمت رسانی به شرکت ها و سازمان ها می باشد .

 

جهت مشاوره مدیریت استراتژی و مشاوره ایزو 13485 با مشاورین آریان گستر تماس حاصل فرمایید.

مشاوره ایزو 22000

شماره های تماس:02177959675    02177942240

@Aryangostarc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *