لوگو

چند نکته ی مدیریتی

چند نکته ی مدیریتی که می توانید در متن زیر مطالعه بفرمایید:

 

عرضه­ های ناب و چابک:

مبدأ و منشأ مدیریت “تولید به موقع” به “سیستم تولید تویوتا”‌ در جهت حذف ضایعات و ناهماهنگی‌ها در زنجیره عرضه برمی‌گردد. می‌توان از تولید و تفکر ناب برای حذف ضایعات در جهت بهبود عملکرد تجاری به طریق سودمندی بهره جست.

عوامل هدر رفتن منابع

تأکید بر حذف ضایعات و عوامل هدر رفتن منابع تا حد زیادی مرتبط با کاهش موجودی است که توسط تحلیل «سنگ و کشتی» نشان داده می‌شود. در این تحلیل همچنان که موجودی (سطح آب) کم می‌شود، منابع ایجاد ضایعات (سنگ‌ها) در قالب دیرکرد، تطابق کیفی ضعیف، آماده­سازی‌های طولانی، فرایندهای غیرقابل اطمینان و … ظاهر می‌شوند.

مدیریت تولید

حذف این ضایعات باعث پایین آمدن سطح موجودی بدون اثر منفی در جریان مواد (کشتی‌ها) می‌شود. ثابت شده است که مدیریت تولید به ­موقع به صورت همزمان خدمات مشتری و کارایی را با تمرکز بر حذف‌ها بهبود می بخشد؛ به این صورت که از طریق کاهش زمان‌های آماده سازی، کنترل آماری فرایند، تعمیرات و نگهداری جامع بهره­‌ور و… منابع تغییر و عدم قطعیت در داخل زنجیره عرضه و متعاقباً نیاز به موجودی برای حفظ جریان کاهش می‏یابد.

مجموعه نخبگان كارآفرين برگزار مي كند: «سمينار نقشه راه كسب و كار» سميناري كه سرنوشت حرفه اي شما را تغيير ميدهد:

1- «طراحي مدل كسب و كار پرسود»

موفقيت دركسب وكار درشرايط ركود،آینده خود را در چنین محیط پر چالش و به شدت رقابتی چگونه می دانید؟آیا شما تماشاگر این تغییر خواهید بود یا تصمیم دارید به یک بازیگر فعال و حرفه ای در آن تبدیل شوید!

2- «فروش موفق دردوران ركود »
مذاکره برای برد
3-تكنيكهاي مدرن تبليغات و فروش بيشتر

-تکنیک های مدرن فروش
-اصول موفقیت در بازار امروز

برای طراحی یک سیستم تحویل کامل به چه مواردی باید دقت کنیم؟

یک شیوه جایگزین برای تنظیم جریان مواد، سرمایه ­گذاری در ظرفیت‌های بالقوه است. این گزینه از دیدگاه سنّتی یا ناب به علت تضاد با مبانی تولید متمرکز رد می‌شود؛ در حالی که با کمی دقت نظر متوجه می‌شویم ظرفیت بالقوه منابع، یک مشخصه ضمنی تولید سلولی و از ملزومات انعطاف­ پذیری است و در واقع استفاده از ظرفیت اطمینان به جای موجودی احتیاطی یک اصل در زمینه کارایی و بهبود در بخش خدمات است.

طراحی یک سیستم تحویل

در واقع برای طراحی یک سیستم تحویل کامل علاوه بر موارد فوق، مقابله با ناپایداری تقاضا نیز ضروری است عرضه چابک که بر پایه پاسخگویی سریع است، در این مورد اثربخش عمل می کند و به همین دلیل از آن به عنوان یک گزینه یا آلترناتیو در کنار عرضه ناب به منظور تقویت استراتژی­های زنجیره عرضه یاد می‌شود.

سخن آخر

عرضه چابک با محصولات خاص، نو و تقاضای غیر پایدار شناخته می‌شود و بر تحویل دامنه وسیعی از محصولات با تقاضایی غیر مطمئن تمرکز می‌کند.

 

 

 

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره EFQM با آریان گستر

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *