لوگو

نکات مهم یک اجرای مناسب:

 

 

 

-یکی از مشکلات سخنرانان بخصوص سخنرانان تازه کار اضطراب قبل و یا در حین سخنرانی است. اشتباه نکنید. بقیه نیامده اند که در باره علم شما قضاوت کنند آمده اند چیزی یاد بگیرند مطمئن باشید که در جلسه سخنرانی، شما در مورد مطلب از همه حضار بیشتر حضور ذهن دارید. پس نگران و مضطرب نباشد و با اعتماد به نفس سخنرانی خود را ارائه دهید.

-بدترین وضعیتی که یک سخنران میتواند به خود بگیرد اینست که به حضار پشت کرده و از روی پرده، نوشته های خودش را بخواند.

-بعضی سخنران ها هم گرچه رو به حضار هستند ولی سر خود را پایین گرفته و سعی میکنند نوت هایی را که از قبل نوشته اند بخوانند یا از روی مانیتور نوشته های اسلایدها را بخوانند این کار هم بشدت به ارزش سخنرانی لطمه میزند. از روی نوشته های اسلاید نخوانید. اگر قرار به خواندن باشد، حضار بهتر از شما آنها را میخوانند. سعی کنید متن سخنرانی را از قبل حفظ کرده و در حین سخنرانی رو به حضار و چشم در چشم آنها سخنان خود را بگویید.

سخن آخر

البته میتوانید رئوس مطالب را از قبل نوشته و برای اینکه مطمئن باشید نکته ای از قلم نمی افتد گاهگاهی به آنها نگاه کنید ولی از روی نوشته هایتان نخوانید. اگر نکته ای هم از قلم افتاد زیاد نگران نباشید. شما ماشین نیستید.

 

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره EFQM با آریان گستر

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *