لوگو

نظام آراستگی 5S:

5S نشانگر کلمات ژاپنی است که مراحل فرایند سازمان را در محل کار توصیف می کنند. انگلیسی معادل کلمات در پرانتز نشان داده شده است

Sort (مرتب سازی)

Set (تنظیم کردن)

Shine (زدودن)

Standardize (استاندارد سازی)

Sustain (حفظ)

به عبارت ساده، روش 5S کمک می کند تا در محل کار آیتم های حذف شده دیگر مورد نیاز (مرتب سازی) نباشد. سازماندهی موارد برای بهینه سازی کارایی و جریان (تنظیم کردن)و تمیز کردن منطقه به منظور آسان تر شناسایی مشکلات (زدودن) انجام گردد. انجام برچسب گذاری اموال  برایتطابق با دیگر حوزه ها (استاندارد سازی) و توسعه رفتارهایی که محیط کاری را در طول زمان سازماندهی می کنند (حفظ).

مرتب کردن (Sort) – تمیز کردن بین چیزهای ضروری و غیر ضروری، و خلاص شدن از چیزی که نیازی به آن ندارید.

 

  • حذف مواردی که در آن ناحیه مورد استفاده قرار نگیرد – مواد منسوخ، تجهیزات شکسته، تجهیزات اضافی، فایل های موجود در کامپیوتر، اندازه گیری هایی که دیگر استفاده نمی شود.
  • از کارکنان درباره تمام اقلامی را که آنها فکر نمیکنند مورد نیاز هستند، سوال کنید- این درک و نیاز استفاده کردن را بهبود می بخشد.
  • طبقه بندی تمام تجهیزات و مواد با استفاده از فرکانس استفاده برای کمک به تصمیم گیری در مورد آن باید حذف – قرار دادن ‘قرمز تگ’ در موارد مورد برداشته شود
  • ایجاد یک منطقه نگهداری برای مواردی که برای طبقه بندی سخت است – نگه داشتن مورد برای دوره اختصاص داده شده برای فعال کردن دیگران در تیم 5S برای بررسی نیست.

ایزو 45001 با آریان گستر

برای مشاور ایزو علی الخصوص ایزو 9001 با آریان گستر تماس حاصل فرمایید.

در مسیر موفقیت با ما همراه شوید.

مشاور  EFQM تخصص ماست.

02177942240-77959675

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *