مدیریت پروژه

مدیریت پروژه

مفهوم مدیریت پروژه:

مدیریت پروژه، دانش و مهارت بکارگیری تمامی اجزای در اختیار، هرچند کم یا زیاد، رو به رو شدن با محدودیت های موجود و ایجاد توازن میان داشته ها و نداشته ها، ایجاد یک ارتباط قوی میان اجزای پروژه و از همه مهم تر میان ذینفعان به جهت به پایان رساندن پروسه عمر پروژه (Project Life Cycle) با در نظ گرفتن سه عامل مهم زمان، هزینه و کیفیت است. یک مدیر پروژه باید با توجه به ایجاد ارتباط و استفاده از هر آنچه که در اختیار دارد بهترین نتیجه را در بهترین زمان ممکن با بهترین کیفیت مدنظر ذینفعان به پایان برساند.

همچنین مدیر پروژه باید بر چگونگی توازن میان داشته ها و نداشته ها، چگونگی زمانبندی مناسبی به منظور راهبرد اهداف تسلط داشته باشد. و نیز باید بداند چگونه کیفیت و قراردادهای مناسب با سازمان را محقق کند و همه را در یک چارچوب باهم و در کنار هم داشته باشد.

با توجه به تمامی حوزه های دانشی در استاندارد PMBOK برای یک مدیر یا مسئول دفتر پروژه آگاهی از 3 حوزه دانشی از سایر حوزه ها بیشتر احساس می شود:

  1. مدیریت یکپارچگی
  2. مدیریت زمان
  3. مدیریت هزینه

با آگاهی از این سه حوزه دانشی، بخش قابل توجهی از وظایف محوله به یک واحد دفتر پروژه قابل رفع و رجوع خواهد بود.

برای مشاور ایزو و مشاوره استراتژی با آریان گستر تماس حاصل فرمایید.این مجموعه یکی از پیشتازان این حرفه در زمینه مشاوره استراتژی و سایر سیستمهای مدیریتی می باشد.

در مسیر موفقیت با ما همراه شوید.

مشاور  EFQM تخصص ماست.

ایزو 9001 با آریان گستر

02177942240-77959675

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.