مدیریت بازار
مدیریت بازار عبارت است:
از تجزیه و تحلیل عوامل بازار و برنامه ریزی و کنترل طرح هایی که با هدف کسب سطح مطلوبی
از معاملات در بازار مورد نظر اجرا می شود .
دستیابی به این هدف مستلزم تجزیه و تحلیل منظم و مستمر عوامل موثر در بازار و تشخیص نیاز ها و تقاضاهای مصرف کنندگان برای تصمیم گیری درباره نوع کالا ، نحوه قیمت گزاری ، مجاری ارتباطی و شیوه ه ای توزیع است.
پیاده سازی سیستم های مدیریتی در سازمان ها در افزایش سهم بازار آنها تاثیر زیادی دارند
و در واقع در مدیریت بازار هم تاثیر گزار خواهد بود
مدیران با تجربه در مدیریت بازار یابی معمولا در جهت اخذ ایزو اقدام می نمایند و در زمینه مختلف مدیریتی مانند مشاوره مدیریت استراتژی نیز و.. اقدام مینمایند .
بنابراین مدیر بازاریابی علاوه بر اهتمام به برنامه ریزی ، سازماندهی ، هدایت ، و کنترل نیرو ها و منابع واحد خود عهده دار انجام اموری نظیر موارد ذیل است:
-هدف گزاری و تعیین راهبرد های بازاریابی نظیر اهداف فروش و راهبرد های توسعه بازار
-برنامه ریزی در زمینه نوع محصول نحوه قیمت گزاری ، مجاری توزیع ، راهبردهای توسعه و مانند آن.
-پرورش شناسایی زمینه های جدید در بازار
-ایجاد تقاضا برای محصولات و خدمات سازمان
مدیر بازار یابی موظف است:
مقدار تقاضای بازار زمان نیاز به محصولات و ویژگی های محصولات مورد تقاضا را بگونه ای با هم هماهنگ سازد که اهداف سازمان به بهترین نحو تحقق یابد .
جهت مشاوره ایزو 9001 (سیستم مدیریت کیفیت) با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید .
02177942240-77959675
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.
@Aryangostarco