لوگو

مدیریت بازاریابی چیست؟

مدیریت بازاریابی چیست؟با ما در متن زیر همراه بمانید:

تصور عمومی از مدیریت بازاریابی، تلاش برای یافتن مشتریان کافی برای محصولات فعلی شرکت می باشد،اما این نوع نگاه بسیار محدود است،در هر مقطع زمانی، یک شرکت ممکن است یا با فقدان تقاضا یا تقاضای کافی بی قاعده و غیرمعقول و یا تقاضای زیاد از حد روبرو باشد و این وظیفه مدیریت بازاریابی است که راه حل های لازم برای روبرو شدن با این وضعیت‌ را بیابد.

اهداف شرکت

وظیفه مدیریت بازاریابی فقط به جستجو برای تقاضا و افزایش آن نیست، بلکه تغییر و حتی کاهش آن نیز، بر عهده او است،بنابراین، برای نیل به اهداف شرکت، مدیریت می کوشد به طریقی که می تواند سطح، زمانبندی و ماهیت تقاضا را تحت تأثیر قرار دهد. به عبارت ساده، مدیریت بازارایابی، همان مدیریت سطح تقاضا است.

فروش محصول و خدمات نهایی

مدیریت بازاریابی به مجموعه ای از کارکنان سازمان همچون مدیر مدیریت تبلیغات، مدیریت فروش و فروشندگان اطلاق می شود که با فروش محصول و خدمات نهایی سروکار دارند،مدیریت بازاریابی مهم ترین نقش را در افزایش کسب و کار سازمان برعهده دارد.

وظایف مدیر بازاریابی
1)جمع آوری و بررسي اطلاعات

به منظور تشخيص وضعيت و استعداد بازار و به طور كلي تعيين نياز مصرف کنندگان مورد نظر. برای این کار مدیران بازاریابی بازار را به منظور شناسایی مشتریان تقسیم می کنند و با توجه به خصوصیات مصرف کنندگان، کالا و خدمات مورد نیاز آن ها را تامین می کنند. مدیران بازاریابی با بررسی داده ها مشخص می نمایند که چه محصولی با چه قیمتی و در چه بازاری باید به فروش برسد تعیین هدف های بازاریابی با توجه به نتایج اطلاعات بدست آمده و منابع شرکت.

اهداف کوتاه مدت

با توجه به اهداف عالی سازمان مدیران بازاریابی نیز باید اهداف کوتاه مدت را به گونه ای مشخص کنند که در راستای اهداف عالی سازمان باشد،مدیران بازاریابی با بهره گیری از ابزارهایی چون امکانات متعدد قیمت ها، محصولات، تبلیغات و مکان بازاریابی می توانند سازمان را در جهت نیل به اهداف هدایت کنند.

جهت  مشاور ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند

وظایف مدیر بازاریابی
2)تركيب بازاريابي (Mix Marketing)

كه عناصر عمده آن عبارتند از محصول، قيمت، کانال های توزيع و فعالیت های پيشبرد فروش كه اين عناصر به عنوان فعالیت های قابل كنترل مديريت بازاريابي می باشند،مديران بازاريابي بايد به اين سوالات جواب دهند كه چه محصولي، با چه قيمتي توليد و در چه مكاني عرضه نمايند و با چه شيوه تبليغاتي به اطلاع مصرف کنندگان برسانند. در نتيجه مديريت بازاريابي با توجه به نياز مصرف کنندگان و منابع سازمان بايد كالا يا خدمات موردنياز مصرف کنندگان را تهيه و عرضه نمايند.

3)سازماندهی

به منظور اينكه مديريت بازاريابي بتواند به اهداف موردنظر برسد بايد فعالیت های بازاريابي خود را سازماندهي نمايد و نيروي انساني و آموزش لازم را تامين نمايد و ضمنا جهت پيشبرد فعالیت ها هماهنگی های لازم را داشته باشد.

 

 

 

جهت  مشاور ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره استراتژی با آریان گستر

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *