مدیران جذاب

اگرچه ایده مرتبط کردن پرداخت به عملکرد کارکنان برای اکثر مدیران جذاب است اما برخی از پژوهش ها نشان میدهد گاهی اوقات این سیستم میتواند مشکلاتی را بروز دهد که عبارتند از:

جهت  مشاور ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

1)اول اینکه

◊پرداخت مبتنی بر عملکرد با هدف جبران خدمت یعنی برابری تعارض دارد. در چنین موقعیتی احساس بی انصافی میتواند بروز کندبخصوص اگر برنامه درستی وجود نداشته باشد.

2)دومین مشکل

◊درپرداخت های مبتنی بر عملکرد این است که به طور تلویحی یا آشکارا افراد در رقابت با یکدیگر با هم قرار می گیرند در حالی که لازمه انجام کار، همکاری است نه رقابت،ممکن است در جایی که افراد با همدیگر کار میکنند پرداخت گوناگون اثر مخرب و تفرقه انداز داشته باشد،و این نکته ای است که سرپرستان خط مقدم اغلب به اندازه مدیران سطح بالاتر مشتاق پرداخت مبتنی بر عملکرد نیستند. (atchison and Thomsen, 2010)

3)سومین مشکل

◊پرداخت مبتنی بر عملکرد مشکل اداری است،پرداخت مبتنی بر عملکرد تلاش زیادی را می طلبد و باید با دقت طراحی و اجرا شود در غیر اینصورت منجر به برنامه ای خواهد شد که پرداخت را به عملکرد متصل نمی کند و کارکنان را نسبت به مدیریت بی اعتماد می سازد،این موضوع به فقدان اعتماد مرتبط است.

4)پرداختهای مبتنی بر عملکرد

◊بسیاری از اندیشمندان معتقدند که پرداختهای مبتنی بر عملکرد در حالی که بالقوه نیازهای یک گروه را برآورده می سازدممکن است نیاز ها و فرصت های گروههای دیگر را از قلم بیندازد.

مشاوره استراتژی با آریان گستر

طراحی و پیاده سازی سیستمی

◊از این رو هدف باید طراحی و پیاده سازی سیستمی باشد که مورد قبول تعداد زیادی از کارکنان قرار گیرد(Brown, 2001)،توجه داشته باشید که حتی بهترین برنامه های پرداخت مبتنی بر عملکرد نیز در صورت پذیرش اندک کارکنان و کم توجهی به عوامل نهادی با شکست مواجه خواهند شد.(Gomez-Mejia and Werner 2008)

در آخر

◊بهترین پیشنهاد این است که قبل از اجرای نظام پرداخت و جبران خدمت آن را به نظر سنجی بگذارید.

 

02177942240-77959675

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

@Aryangostarco

شرکت آریان گستر

Summary
Article Name
مدیران جذاب
Description
طراحی و پیاده سازی سیستمی ◊از این رو هدف باید طراحی و پیاده سازی سیستمی باشد که مورد قبول تعداد زیادی از کارکنان قرار گیرد(Brown, 2001)،توجه داشته باشید که حتی بهترین برنامه های پرداخت مبتنی بر عملکرد نیز در صورت پذیرش اندک کارکنان و کم توجهی به عوامل نهادی با شکست مواجه خواهند شد.(Gomez-Mejia and Werner 2008)
Author
Publisher Name
مشاوره ایزو
Publisher Logo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *