لوگو

مدل پنج ام 5MS در تبلیغات


مدل پنج ام 5MS در تبلیغات را در متن زیر می توانید دنبال بفرمایید:


-ممکن است شما نتوانید برنامه‌ای تبلیغاتی هرچند ساده و کم هزینه و مختصر را برای موسسه تجاری خود طراحی کنید ولی با آشنایی با اصول و مراحل تصمیم‌گیری در آن، می‌توانید در این فرآیند مشارکت و یا


این کار را هدایت و کنترل کنید.


-مدلی ساده در مراحل عملیاتی و تصمیم‌گیری نسبت به فعالیتهای تبلیغاتی مدل ۵ ام است.


جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.


-در این مدل، ابتدا هدف از انجام تبلیغات باید معین و مشخص شود.


-سپس تعیین می‌کنیم که مخاطب کیست و چه پیامی را می‌خواهیم برای او ارسال کنیم.


-قدم بعدی بیان این که پیام توسط چه رسانه‌ای باید ارسال شود و مخاطب مورد نظر به چه رسانه‌هایی دسترسی و به چه رسانه‌هایی علاقه و گرایش دارد.


-در این مرحله یعنی با تشخیص درست مخاطب و رسانه و شکل و ابعاد و اندازه و دفعات تکرار و پخش تبلیغات، تخمین بودجه و هزینه لازم برای انجام کار به راحتی انجام می‌شود.


-باید توجه داشت که قطعیت بودجه در ابتدای کار و بدون توجه به مخاطب و رسانه و تولیدات لازم تبلیغاتی به هیچ وجه درست نیست و نهایت اینکه پس از اجرای کار باید چگونگی مفید بودن یا نبودن کار بررسی


و ثمربخشی تبلیغات انجام شده با ملاکهای کمی اندازه‌گیری شود.


به موجب این مدل پنج زمینه اصلی تصمیم گیری و یا زمینه هایی که مدیر یا کارشناس تبلیغات باید نسبت به آن ها آگاه باشد و فکر کند، به قرار زیر است:

۱ – هدف یا رسالت (Mission)


۲ – پیام (Message)


۳ – رسانه (Media)


۴ – هزینه و بودجه (Money)


۵ – ارزیابی (Measurement)


مشاوره EFQM با آریان گستر


انتخاب پیام و رسانه

بعضی نویسندگان معتقدند که هزینه و بودجه باید پس از انتخاب پیام و رسانه بررسی شود، در صورتیکه در مدل اصلی بعد از هدف و میزان بودجه به سراغ انتخاب پیام و رسانه می‌رویم،این تفاوت دیدگاه در


کتابهای مختلف دیده می‌شود، اما نکته مهم این است با توجه به کسب و کار و رقابت در حوزه تخصصی کسب و کار، تصمیم گیری در مورد بودجه و سرمایه گذاری بر روی تبلیغات انجام می‌شود.


02177942240-77959675


در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.


شرکت آریان گستر

Summary
Article Name
مدل پنج ام 5MS در تبلیغات
Description
۱ - هدف یا رسالت (Mission) ۲ - پیام (Message) ۳ - رسانه (Media) ۴ - هزینه و بودجه (Money) ۵ - ارزیابی (Measurement) بعضی نویسندگان معتقدند که هزینه و بودجه باید پس از انتخاب پیام و رسانه بررسی شود، در صورتیکه در مدل اصلی بعد از هدف و میزان بودجه به سراغ انتخاب پیام و رسانه می‌رویم،این تفاوت دیدگاه در کتابهای مختلف دیده می‌شود، اما نکته مهم این است با توجه به کسب و کار و رقابت در حوزه تخصصی کسب و کار، تصمیم گیری در مورد بودجه و سرمایه گذاری بر روی تبلیغات انجام می‌شود.
Author
Publisher Name
آریان گستر
Publisher Logo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *