لوگو

مدل تعالی سازمانی EFQM

 

 

 

 

مدل تعالی سازمانی EFQM 2020 ، توسط بنیاد EFQM در 23 و 24 اکتبر 2019 منتشر می‌شود تغییرات اساسی در مدل اتفاق افتاده است!همانند هر سازمانی در جهان امروز، EFQM خود را در محیطی قرار می‌دهد که در آن تغییرات به‌سرعت و بدون وقفه اتفاق می‌افتد، جایی که تغییرات جدید جهانی برای جامعه،صنایع و سازمان‌ها پیامدهایی هم در امروز و هم در آینده به دنبال دارد.

تجدیدنظرها

به همین دلیل است که EFQM تصمیمی گرفته است که وقت آن است که مجدداً مدل تعالی سازمانی را بازنگری نماید و همان‌طور که با تجدیدنظرهای قبلی هم این اطمینان را داشته است که مدل همیشه بهترین طرز فکر را نشان می‌دهد، EFQM اطلاعات لازم جهت این تجدیدنظرها را از سازمان‌های پیشرو(الگو)و مطالعات آن‌ها و مدیران اجرایی آن‌ها جمع‌آوری می‌نماید.

تیم مرکزی

همان‌طور که می‌دانید،فرآیند تجدیدنظر در حال انجام است این کار با ایجاد یک تیم مرکزی برای هدایت این فرآیند صورت می‌گیرد و اخیراً این تیم، یک نظرسنجی را به‌عنوان بخش اول جمع‌آوری اطلاعات توسعه مدل اجرا نموده است، هرچند این تیم برای ساده‌سازی پرسشنامه بیشترین تلاشش را انجام داد، اما با این‌وجود این کار مثل یک مسابقه‌ی دو ماراتن بود!

تاریخ 2 آبان

مدل تعالی سازمانی EFQM 2020 در تاریخ 2 آبان در مجمع سالانه EFQM منتشر می‌شود،حجم سؤالاتی که مخاطبان با آن مواجه بودند، توسط یکی از پاسخ‌دهندگان در پاسخ به سؤال آخر پرسشنامه به بهترین شکل توصیف‌شده است:نظر پاسخ دهنده به پرسشنامه :“برای این پرسشنامه دقیق و بازنگری کامل مدل متشکرم! اما به‌هرحال،تعجب می‌کنم که چگونه بسیاری از مردم مانند من می‌توانند به سؤال 86 برسند! ”

پاسخ بنیاد EFQM:

در حقیقت، در پاسخ به نظر فوق باید گفت که سازمان EFQM بیش از 1200 پاسخ به این نظرسنجی دریافت کرده است و سازمان EFQM ارزش واقعی اطلاعاتی را که ارائه کرده‌اید را می‌داند، پاسخ‌های شما به‌طور قابل‌توجهی در روند تجدید ساختار به ما کمک خواهد کرد،نظر یکی دیگر از پاسخ‌دهندگان :”واضح است که این مدل نیاز به توسعه دارد، من به‌شدت توصیه می‌کنم که از یک نمونه نماینده از تمام سهامدارانی که در مدل EFQM هستند بازخورد بگیرید، به‌ویژه از افرادی که در ارزیابی مخالف مدل بودند و همچنین از متخصصان آکادمی‌ها و متخصصان بخش‌های مختلف سازمان‌ها.”

پاسخ بنیاد EFQM:

مطمئناً همین کار انجام می‌شود، تیم اصلی EFQM مبتنی بر ذینفعان است که شامل افرادی از شرکت‌های بزرگ، شرکای EFQM ،بخش عمومی، آکادمی‌ها، مدرسان و ارزیابان است.

مدل تعالی EFQM 2020

اولین جلسه تیم مرکزی در 20 و 21 سپتامبر، در دفتر EFQM در بروکسل برگزار شد و در آن تیم بازخوردهای ارائه‌شده را به بهترین نحو خلاصه کرد. سه جلسه دیگر تیم اصلی تا مارس 2019 برنامه‌ریزی و اجراء شده است،آخرین‌مهلت برای تکمیل محتوا برای مدل جدید EFQM 2020 ( نسخه بتا مدل تعالی) 28 ژوئن 2019 به زبان انگلیسی است در مجمع سالانه EFQM در شهر هِلسینکی کشور فنلاند در 23و24 اکتبرسال 2019 ،شامل تمامی زبان‌های اصلی، که با کمک شرکای EFQM تولید و منتشر می شود.

 

 

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره EFQM با آریان گستر

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *