فروش موفق
الگوی رابطهی فروشِ موفق چیست؟
در متن زیر 4 مرحله از الگوی رابطه فروش موفق عنوان شده است:
مرحله 1: 40 درصد از فرآیند فروش به اطمینان و اعتمادسازی مربوط میشود. برای اینکه بتوانید اعتمادسازی کنید، باید هم سؤالات بسیاری از مشتری بپرسید و هم به پاسخ ها و صحبت های مشتری تان با دقت و حوصله و اشتیاق گوش کنید. در مطالعات انجام شده نیز خریدارانِ حرفه ای، کسانی را فروشنده ی برتر معرفی کرده اند که قبل از هر اقدامی برای فروش، ابتدا سؤالات بهتر و بیشتری می پرسند.
مرحله 2: 30 درصد از موفقیت فروش بستگی به این دارد که شما تا چه اندازه با نیازهای مشتری تان آشنا هستید و از آنها آگاهی دارید. یعنی بهتر است بجای اینکه درباره ی محصول تان به مدت طولانی توضیح دهید و مشتری را خسته کنید، سعی کنید با طرح سؤالات مناسب، ذائقه و نیاز مشتری را بشناسید. به قول استفان کاوی: اول بفهمید تا فهمیده شوید!
مرحله 3: در این مرحله که 20 درصد از فرآیند فروش را تشکیل می دهد، به مشتری راه حل ارائه می دهید. یعنی بعد از طی مراحل قبل و شناخت نیازهای مشتری و با آگاهی از محصول خودتان، برای مشتری توضیح می دهید که محصول شما تا چه اندازه و چگونه میتواند برای رفع نیازهایش به دردِ او بخورد و برای دستیابی او به اهدافش تا چه اندازه کمک کننده باشد. در این مرحله است که باید ببینید آیا کالا یا خدمات شما با نیازهای مشتری تان همخوانی دارد یا نه.
مرحله 4: این 10 درصد آخر مربوط میشود به گرفتنِ جواب «بله» از مشتری! او در این مرحله به شما میگوید چقدر به محصول شما و اینکه چقدر نیازهایش را برطرف خواهد کرد امیدوار و خوش بین است.
جهت مشاوره سیستم های مدیریتی ایزو با کارشناسان شرکت آریان گستر تماس حاصل فرمایید.
همچنین شرکت آریان گستر به صورت تخصصی در زمینه اخذ گواهینامه محصول (CE) به طور تخصصی فعالیت مینماید .
شماره های تماس:02177959675 02177942240
@Aryangostarco
پینگ بک اعتماد به نفس - مشاور ایزو , اخذ ایزو , شرکت ایزو , مشاوره ایزو , ایزو 9001
پینگ بک اعتماد به نفس - مشاور ایزو , اخذ ایزو , شرکت ایزو , مشاوره ایزو , ایزو 9001