لوگو

رهبری در سازمان در خصوص عادات رهبران همدل 


رهبری در سازمان در خصوص عادات رهبران همدل اهمیت بالایی دارد:


قسمت نخست


۱. حضورذهن دارند

پیش از اینکه با مُراجع خود دیدار کنم، محیطی را فراهم می‌کنم که در آن راحت باشم و بتوانم کاملا تمرکز کنم. برای همدلی در محل کارتان نیز لازم است همین کار را انجام دهید،گوشی‌ را خاموش کنید یا


دست‌کم صفحهٔ آن را به‌سمت پایین قرار دهید پیغام اعلان ایمیل در لپ‌تاپ را خاموش کنید. اصلا چه بهتر که لپ‌تاپ خود را پیش از جلسه ببندید. همیشه تمام توجه و احترام خود را به دیگران بدهید،آیا شما هم


همین را از دیگران نمی‌خواهید؟


جهت  مشاور ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.


۲. در هنر گوش‌دادن خبره هستند

مسئولیت من به‌عنوان مربی، کمک به مراجعان برای عبور از موانع است؛ بدین ترتیب، آنها می‌توانند به بهترین شکل در مسیر اهداف‌شان گام بردارند. برای تحقق این امر در ابتدا باید مطمئن شوم که اولویت‌ها و


ترجیحات آنها را به‌خوبی فهمیده‌ام به همین منوال، در مدیریت همدلانه باید بتوانید بدون قضاوت و فارغ از حدس‌و‌گمان به سخن دیگران گوش کنید. به‌جای قضاوت‌گری و پیش‌فرض‌داشتن، به مهارت گوش دادن


فعال نیاز دارید


این مهارت‌ها عبارت‌اند از:

بازتاب: «منظور شما اینه که…» یا «من این‌طور فهمیدم که…»؛


تأیید: لبخند زدن، تکان‌دادن سر و یا عبارتی تأییدی مثل «متوجه‌ام» یا «اوهوم»؛


تشویق: «بعدش چی شد؟»؛


شخصیت خود را با چنین واکنش‌هایی وفق دهید تا اصالت داشته باشد. با طرف مقابل‌تان یکی شوید.


۳. از ارتباط غیرکلامی بهره می‌برند

ارتباط در سطحی فراتر از کلمات برقرار می‌شود. اگر دیدید کسی خودش را جمع کرده یا عقب کشیده است و یا ناگهان از ارتباط چشمی طفره می‌رود،نشانه‌های مهمی است که به شما می‌گوید وقت ابراز


همدلی است،زمانی که متوجه واکنش شدیدی مثل خشم یا چشمان اشک‌‌آلود مراجعانم می‌شوم، از روند معمول‌ جلسات‌مان فاصله می‌گیرم و از آنها می‌خواهم که از احساسات درون‌شان حرف بزنند.


مشاوره استراتژی با آریان گستر


قضاوت

به‌جای اینکه اجازه بدهم احساسات بروزیافته‌شان را نادیده بگیرند،به‌آرامی و با مهربانی، از آنها می‌خواهم تجربه‌شان را شرح بدهند،آنها با این کار، اجازه پیدا می‌کنند که تجربهٔ استرس خود را آزادانه به اشتراک


بگذارند، در‌حالی‌که می‌دانند قضاوت نخواهند شد و انتقاد نخواهند شنید.


سخن آخر

شما می‌توانید همین شیوه را در برخورد با گروه کاری‌تان استفاده کنید،اگر فردی به‌نظر آزرده است، با مهربانی جویای علت شوید: «چیزی شده؟ بهم بگو چه اتفاقی برات افتاده؟» گاهی تنها این سؤال که برای


بازکردن سرِ گفت‌وگو کافی است: «چی تو ذهنت می‌گذره؟»


ادامه دارد…


02177942240-77959675


در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.


 

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *