لوگو

اهداف سیستم مدیریت منابع انسانی برون داد

اهداف سیستم مدیریت منابع انسانی برون داد را می توانید در متن زی مشاهده بفرمایید:

 

هدف های سیستم مدیریت منابع انسانی متاثر از هدف های استراتژیک هر موسسه می باشد و متناسب با این هدف ها تامین منابع انسانی اولین انتظار سازمان از این سیستم است که در واقع این اقدام عمدتا در جهت تامین منافع سازمان صورت می گیرد.

سازمان های کسب و کار

افرادی که در سازمان های کسب و کار استخدام می شوند نیز عمدتا در جهت تامین تحقق هدف ها و تامین منافع شخصی خود مبادرت به کاریابی و انتخاب کار می نمایند،بنابراین از هر سیستم مدیریت منابع انسانی انتظار می رود که در عین توجه به منافع سازمان،منافع کارکنان سازمان را در فرایند تصمیم گیری های استراتژیک ملحوظ دارند.

سیستم اجتماعی

بالاخره،سازمان ها و کارکنان آن ها جزئی از یک سیستم اجتماعی هستند که اگر منافع آن سیستم اجتماعی تامین نگردد،در بلند مدت نه سازمانی باقی می ماند و نه کارکنانی،نکته قابل توجه اینکه این سه دسته منافع در عین حال که دارای فصل مشترکند با یکدیگر نیز دارای تعارضاتی هستند و  وجود این تعارضات تصمیم گیری های استراتژیک و تاکتیکی را در نظام مدیریت منابع انسانی دشوار می سازد.

 

فرایند طرح ریزی های استراتژیک،تاکتیکی و عملیاتی و اجرای موثر چنین طرح هائی زمانی به اهداف خود نزدیک می شود که بتواند فصل مشترک این سه دسته منافع را تا آنجا که ممکن است افزایش دهد.

2- فرایند یا میان داد سیستم منابع انسانی

از فرایند تعاریف گوناگون شده است،یکی از تعاریف متداول از فرایند،جریان قابل تشخیص از رویدادهای به هم وابسته در راه رسیدن به هدف،می باشد.

در این تعریف دو ویژگی مشخص وجود دارد:

اول اینکه فرایند حاکی از حرکت و پویایی در طول زمان برای رسیدن به هدف است و دوم اینکه به فعل و انفعالات و تعامل بین رویدادها و اقدامات مرتبط به هم اشاره دارد.

و دوم اینکه به فعل و انفعالات و تعامل بین رویدادها و اقدامات مرتبط به هم اشاره دارد.

آنچه که لازم است به عنوان فرایند عملیات و اقدامات در میان داد سیستم مدیریت منابع انسانی،طراحی و اجرا گردد در چهار زیر مجموعه کلی قابل تقسیم بندی هستند:

الف)نظام جذب،تامین و تعدیل منابع انسانی

ب)نظام پرورش  و آموزش و یا به تعبیر کلی بهسازی منابع انسانی

ج)نظام حفظ و نگهداری منابع انسانی

د)نظام بکارگیری و استفاده موثر از منابع انسانی

 

 

جهت  مشاور ایزو و مشاوره منابع انسانی در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره استراتژی با آریان گستر

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر
مشاور ایزو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *