ساعت کاری زیاد

به پنج دلیل ساعت کاری زیاد خوب نیست!

یکی از چیزهایی که باعث شده نسل جدید، از نسل قبلی سریع‌تر باشند این است که نه تنها تعادل کار و زندگی برایشان مهم است، بلکه ضروری است. اعتیاد به کار، دچار امراض کاری شدن و مشکلات خانوادگی ناشی از کار زیاد، وقتی از بیرون به آن نگاه می‌کنیم، اصلا جذاب نیستند.

شرکت آریان گستر به عنوان مشاور سیستم های مدیریتی و مشاوره ایزو  از جمله ایزو 9001 به صورت تخصصی فعالیت می نماید.

حداقل ۵ دلیل وجود دارد که نشان می‌دهد زیاد کار کردن و اضافه کاری زیاد ایده خوبی نیست:

۱- کاهش بازده: بعضی وقت‌ها به علت کار زیاد، شما چاره‌ای ندارید که بیش از ۵۰ ساعت در هفته کار کنید. اما فقط این روزهای شلوغ را بیش از ۵۰ ساعت کار کنید، نه بیشتر. تحقیقات نشان می‌دهد که کسانی که بین ۴۰ الی ۵۵ ساعت در هفته کار می‌کنند، عملکرد بسیار بهتری از کسانی که ۶۵ ساعت و یا بیشتر از آن کار می‌کنند، دارند.

۲- اختلال در قضاوت: بعد از ۸ ساعت کار کردن، اشتباهات ناشی از خستگی رو به افزایش می‌رود و شما مجبور می‌شوید به جای انجام کارهای جدید، روی درست کردن اشتباهات قبلی خود زمان بگذارید. این یعنی اتلاف وقت ارزشمند شما.

۳- نداشتن زمان برای بازیابی انرژی: اینکه کار زیاد سلامتی شما را دچار اختلال می‌کند که حرف تکراری است. آیا واقعا نمی‌خواهید به ذهن خود این فرصت را بدهید تا باطری خود مجددا را برای فردا شارژ کند؟

۴- زمانی که نیاز هست، سرحال به نظر نمی‌رسید: وقتی زیاد کار می‌کنید، در زمان‌های حساس مثل ارائه‌ها، جلسه‌های مهم، تصمیم‌گیری خاص و یا مذاکرات نمی‌توانید بهترین خود باشید.

۵- اگر از سرعت خودتان کم کنید، دیگران فکر می‌کنند کم کاری می‌کنید: همکاران و مدیرتان کم کم به زیاد کار کردن شما عادت می‌کنند و اگر بخواهید سر وقت به خانه بروید، فیلم تماشا کنید و یا با خانواده وقت بگذرانید همه فکر می‌کنند کم‌کاری می‌کنید.

مشاوره EFQM را از مشاوریان با تجربه آریان گستر بخواهید .

شماره های تماس:02177959675    02177942240

@Aryangostarc

در مسیر موفقیت با ما همراه شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *