شناسایی رسالت سازمان

رسالت سازمان در واقع علت اصلی تشکیل و دلیل تاسیس آن است

اگر مدیران این موضوع را به درستی شناسند میتوانند راهبردهایی را انتخاب کنند و به اجرا درآورند که موجب حفظ و تقویت وحدت جهت میان همه اعضای سازمان شود.

با پیاده سازی سیستم های مدیریتی ایزو و مشاوره در این زمینه مانند مشاوره ایزو 13485 و یا مشاوره ایزو 22000 و سایر سیستم ها

مدیرتی سازمان ها میتوانند در جهت اخذ ایزو قدم بردارند و به اهداف و رسالت سازمان کمک کنند

مقصد اصلی و منحصر به فردی است که نوع،قلمرو عملیات ،محصول و بازار سازمان را از دیگر سازمان ها متمایز میسازد.

بهتر است بیان کننده سه موضوع مهم ذیل باشد :

1-سازمان در چه زمینه ای فعالیت خواهد کرد

2-ارباب رجوع یا مشتریانش چه کسانی خواهند بود

3-چه نوع خدمت یا محصولی را ارائه خواهد داد

بهتر است که علت اصلی وجود سازمان که هدایت کننده کارکنان در عملیات روزمره است قید شود

مهم ترین شاخص برای ارزیابی  آن است که بررسی شود مطالب آن تا چه حد منافع ذینفعان را در بر دارد .

پس از تدوین رسالت سازمان مساله چگونگی تحقق آن مطرح میشود .

در این مرحله باید مجموعه ای از هدف های مشخص و معین را برای دوره های زمانی خاص به گونه ای تعریف کرد که دستیابی به آنها به تحقق رسالت سازمان بینجامد.

02177942240-77959675

 

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

@Aryangostarco

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *