لوگو

چگونه با خستگی و بی‌انگیزگی در کار مقابله کنیم؟

♦ هر کسی که در شغلی برای سال‌های متعدد و حتی زمانِ کم فعالیت داشته باشد، ممکن است با خستگی و کمبود انگیزه در آن مواجه شود. این خستگی هم می‌تواند جسمی و هم روحی باشد.

اضطراب

♦ شور و اشتیاقی که یک زمان برای این شغل داشتید اکنون از بین رفته‌اند و ممکن است در این شغل مدام اضطراب داشته باشید، این استرس و اضطرابِ همیشگی با شما در جنگ است و انرژی شما را تخلیه کرده است.

جنبه‌های زندگی

♦ این خستگی همه‌ی جنبه‌های زندگی شما را در برمی‌گیرد، در شغل بهره وری شما کمتر می‌شود، در منزل، ممکن است با خانواده‌تان درگیر شوید و به سختی صبح‌ها بیدار شده و با کشمکش از منزل خارج می‌شوید. شب‌ها حواستان پرت است و نمی‌توانید بر مسائلی که اهمیت دارند تمرکز کنید.

چرا انگیزه‌ی خود را از دست می‌دهیم؟

♦ ساعت کاری یک شغل معمول 40 ساعت در هفته است. بعضی از افراد خیلی بیشتر از 40 ساعت در همه‌ی هفته‌ها کار می‎‌کنند. هنگامی که مقدار زیادی زمان در یک محیط سپری می‌کنید، بی‌انگیزه و زده شدن طبیعی است. بعضی از دلایل بی‌انگیزه شدن:

  • تکرار شغلی
  • حقوق پایین
  • حجم زیادی از کار
  • ماندن در یک جا برای مدت طولانی
  • نبود پیشرفت
  • عدم ارتباط اجتماعی
نقطه شکست

♦ عوامل متعددی برای خستگی شغلی وجود دارد و می‌تواند در افراد مختلف متفاوت باشد، خستگی برای یک فرد ممکن است خیلی زودتر از دیگران رخ دهد، نقطه شکست برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد، مهم است که علل و نشانه‌های فرسودگی و خستگی را شناسایی کنیم تا بتوانیم تغییر ایجاد کنیم.

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند.
حقایق نادرستی که در مورد خستگی و بی‌انگیزگی وجود دارند

♦ قبل از اینکه چگونگی رفع بی‌انگیزگی را بیان کنیم، به حقایق نادرستی که بسیاری از مردم در مورد خستگی و بی‌انگیزگی باور دارند می‌پردازیم. فقط با درک بیشتر می‌توانید آن را از ریشه برطرف کنید.

چون بی‌انگیزه هستید نمی‌توانید با استرس مقابله کنید و ضعیفید

♦ این امر حقیقت ندارد بلکه برعکس شخصی که دچار بی‌انگیزگی و خستگی شده است می‌تواند با استرس مقابله کند، زیرا این‌گونه بدن به شما نشان می‌دهد که زمان آن رسیده است که متوقف شوید.

باید بی‌انگیزگی خود را مخفی نگه دارید

♦ اگر بی‌انگیزگی خود را مخفی کنید سلامت خود را به خطر خواهید انداخت. دوستی داشته باشید که بتوانید با او در و دل کنید. این دوست می‌تواند همکار، همسر و یا خانواده‌تان باشد.

روش از بین بردن بی‌انگیزگی

♦ استراتژی‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند به از بین رفتن این مشکل کمک کنند. در ادامه به معرفی بعضی از آن‌ها می‌پردازیم:

هدفی برای خود تعیین کنید و در راستای آن تلاش کنید

♦ به اهداف خود نگاهی بیندازید و آنچه را که می‌خواهید حفظ کنید و آنچه را که می‌خواهید رها کنید، ارزیابی کنید. فعالیت‌ها، فعالیت‌های بیشتری را با خود به همراه می‌آورند. آنچه که با اهداف شما هم‌خونی دارند و با برنامه بلند مدت شما هماهنگ هستند باید واضح باشند.

مشاوره EFQM با آریان گستر
خوابتان را بیشتر کنید، به هر قیمتی که باشد

♦ وقتی خواب بیشتری در شب داشته باشید، می‌توانید مشکلات زندگی خود را به راحتی حل کنید و به جای واکنش به مشکلات، می‌توانید یک برنامه بریزید و تغییر را آغاز کنید. زود به رختخواب بروید و پیش از هر کس دیگری بیدار شوید. شما می‌توانید 8 ساعت بخوابید و 90 دقیقه بدون وقفه در صبح کار کنید.

زمان استراحت خود را از دست ندهید

♦ تعطیلات به شما اجازه می‌دهد به طور موقت از محل استرس دور شوید، این زمان استراحت به شما کمک خواهد کرد تمرکز خود را دوباره به دست آورید و می‌توانید زمانی را برای خاموش کردن مغز خود و راه‌اندازی دوباره‌ی آن داشته باشید.

 

لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

 Instagram :@Aryangostarco

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *