تعريف تعالي سازماني (EFQM)
مدل تعالي ؛ ساختار مديريتي است که با تکيه براصول و مفاهيم اساسي و توجه داشتن به معيارهاي اصلي مديريت کيفيت فراگير و سيستم خودارزيابي موجبات پيشرفت و بهسازي را فراهم ميکند.
مدل تعالي ؛ ابزاري جهت سنجش ميزان استقرار سيستمها در سازمان و خودارزيابي و راهنمايي است که مسير فعاليت مديران را براي بهبود عملکرد شناسايي و تعيين ميکند . بنابراين پيام کليدي مدل تعالي متکي بر پاسخ دادن به دو سوال است که چگونه اين مدل بعنوان يک ساختار مديريتي مناسب و منطقي شناسايي ميشود و چه کساني مي توانند در اين زنجيره ارتباط و تعاملات نقش اساسي را ايفا کند. سطح اول اين مدل اهداف کلي و در سطح بعدي اهداف کلي به درجات و مقياس هاي کمي و قابل انداره گيري تجزيه و تبديل ميشود.
اصول و مفاهيم اساسي و بنيادين
نتيجه گرايي يعني جهت يابي در اثر
تعالي ، دستيابي به نتايجي است که رضايت کليه ذينفعان سازمان را در بر داشته باشد.
مشتري گرايي يعني تمرکز بر مشتري ( مشتري محوري)
تعالي ، خلق ارزش هاي مطلوب مشتري است .
رهبري و ثبات در مقاصد
تعالي ، رهبري دورانديش و الهام بخش ، همراه با ثبات در مقاصد است .
مديريت بر مبناي فرآيندها و واقعيت ها
تعالي ، مديريت سازمان از طريق مجموعه اي از سيستمها ، فرآيندها و واقعيت هاي مرتبط و به هم پيوسته است .
توسعه و مشارکت کارکنان
تعالي ، حداکثر نمودن مشارکت کارکنان از طريق توسعه و دخالت دادن آنها در امور است .
يادگيري ، نوآوري و بهبود مستمر
تعالي ، به چالش طلبيدن وضع موجود و ايجاد تغيير به منظور نوآوري و خلق فرصت هاي بهبود با استفاده از يادگيري است .
توسعه همکاري با شرکاي تجاري
تعالي ، توسعه و حفظ همکاري هايي است که براي سازمان ارزش افزوده ايجاد مي کند .
مسئوليت اجتماعي شرکت
برای مشاوره ایزو و مشاوره EFQM همین حالا با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید.
02177942240-77959675
در مسیر موقثیت با ما همراه باشید.
برای پیاده سازی EFQM با ما تماس بگیرید.
با سلام در یک امتحان این سیوال گفته شده میشه محبت بفرمایید جوابش و کمکم کنید
مطابق تعريف مدل تعالي سازماني کدام يک از موارد زير از ارکان مدل تعالي سازماني مي باشد:
الف) معيارها و الزامات
ب) مدل منطق (RASAR)
ج) مفاهيم بنادين تعالي
د) همه موارد