تشریح کپسولی استراتژی اقیانوس آبی در تدوین استراتژی

 

 

برداشت از کتاب کپسول مدیریت استراتژیک

یکی از رویکردهای نوین در زمینه تدوین استراتژی، رویکرد اقیانوس آبی می باشد؛ این رویکرد بتوسط آقای پروفسور چان کیم و خانم پروفسور رنه مابورنه ابداع گردید؛
آقایان پروفسور کاپلان و نورتون، این رویکرد را جزء رویکردهای تدوین استراتژی خلاقانه می دانند.

اعتقاد مبدعان استراتژی

مبدعان استراتژی اقیانوس آبی معتقد هستند که تنها راه پیروزی در رقابت، توقف تلاش برای پیروزی در رقابت است و بجای ورود به رقابت خونین در اقیانوس قرمز، باید وارد فضای بازار نامحدود اقیانوس آبی شد و به خلق تقاضا دست زد.

شعار اصلی استراتژی اقیانوس آبی:
«به جایی بروید که سود و رشد است، اما رقابت نیست».
سخن آخر

هدف در این رویکرد، توسعه و فرموله بندی نوعی از استراتژی است که مبتنی بر رقابت نیست بلکه ایجاد نوعی از استراتژی است که بتوان با نوآوری ارزش، فضای جدیدی از سودآوری و رشد را در سطح صنعت مورد فعالیت، ایجاد نمود.

 

جهت مشاوره ایزو و مشاوره مدیریت می توانید با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید، اگر به دنبال فرا گرفتن مباحث مدیریتی و مشاوره و مطالعه در زمینه بهبود بهره وری می باشید، با ما همراه باشید.

02177942240-77959675

مشاور ایزو 9001 تخصص ماست.

گواهینامه CE با آریان گستر
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *