لوگو

تاریخچه ایزو ۹۰۰۱

نسخه اولیه استاندارد ایزو ۹۰۰۱ در سال ۱۹۷۴ با توجه به استاندارد BS 5750 تدوین گردید سپس ایزو ۹۰۰۱ در سال های ۱۹۷۴ و ۱۹۹۴ تجدید نظر گردید .تغییرات اصلی در نسخه سوم ایزو ۹۰۰۱ در سال ۲۰۰۰ انجام گرفت و در حال حاضر ISO 9001:2008 مورد استفاده سازمان ها می باشد .

جهت  مشاور ایزو و کسب اطلاعات در زمینه ممیزی در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند.
تضمین کیفیت

تضمین کیفیت در اصل از نیاز صنایع دفاع به استاندارد ها بوجود آمد برای مثال نوشتن روش اجرایی برای تولید محصول و روش بازرسی برای اطمینان از اینکه کارگران روش اجرایی را اجراء می نمایند.

صنایع نظامی

در سال ۱۹۶۶ ایده تضمین کیفیت از صنایع نظامی گسترش یافت دولت انگلستان اولین کمپین ملی برای کیفیت و قابلیت اطمینان را با شعار ” کیفیت برای تمامی کسب و کار ” تشکیل داد در این زمان جهت بررسی کیفیت خدمات و محصولات ، تامین کنندگان توسط چند تا از مشتریان خود مورد ارزیابی قرار می گرفتند این کار اتلاف زمان و هزینه را در برداشت و در نهایت در سال ۱۹۶۹ ، زمانی که کمیته دولت بریتانیا گزارش داد که روش های ارزیابی تامین کنندگان باید مطابق با استاندارد تضمین کیفیت باشد.

صنایع الکترونیک

در سال ۱۹۷۱ موسسه استاندارد انگلستان ( BSI ) اقدام به انتشار BS9000 ، اولین استاندارد برای تضمین کیفیت نمود این استاندارد برای صنایع الکترونیک توسعه داده شده بود .

مشاوره ایزو با آریان گستر
رویکرد بازرسی مشتریان

سپس موسسه BSI در سال ۱۹۷۴ ، راهنمای تضمین کیفیت BS 5179 را منتشر نمود این منجر به تغییر رویکرد بازرسی مشتریان از تامین کنندگان گردید همچنین تضمین کیفیت تامین کنندگان ، بوسیله بازرسی شخص تالث گارانتی و تضمین گردید.

در آخر

موسسه BSI از سال۱۹۷۰ ، جلسات با صنایع را جهت تنظیم استاندارد عمومی ، سازماندهی نمود که در سال ۱۹۷۹ ، جهت تدوین استاندارد BS 5750 این جلسات به اوج خودش رسید . صنایع کلیدی توافق کردن استاندارد های خودشان را کنار گذاشته و از استاندارد BS 5750 بجای آنها استفاده نمایند .

 

 

لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

 Instagram :@Aryangostarco

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *