به نظرات دیگران با صراحت پاسخ دهید

به نظرات دیگران با صراحت پاسخ دهید

نظرات، مخصوصا نظرات سازنده یا منفی ممکن است خود به خود جوابی تدافعی برانگیزند،حالت تدافعی توانایی شما را در شنیدن و درک اطلاعات دیگران پایین می آورد. از همه مهم تر، ممکن است مانع شود تا افراد نظرات و اطلاعات صادقانه ارائه دهند.

1-در جایگاه مدیر حالت تدافعی را بدترین دشمن خود بدانید.

2-بحث نکنید، توضیح ندهید و نظر داده شده را به مذاکره بگذارید.

3-اگر حالت تدافعی به خود بگیرید، دیگران تمایل نخواهند داشت به شما اطلاعات دهند و شما یک منبع اطلاعاتی حیاتی را از دست خواهید داد.

4-الگوی جواب هایتان را بررسی کنید و عباراتی مانند «بله، اما…» را حذف کنید.

وقتی احساس می کنید حالت تدافعی دارید، لحظه ای درنگ کنید و از خود سوالات تحلیلگرانه زیر را بپرسید تا بتوانید حالت تدافعی تان را از بین ببرید:

1- آیا حرف گفته شده را می فهمم؟
2- آیا انتقاد در مورد حرف یا رفتاری است که اگر بخواهم، می توانم تغییر دهم؟
3- اگر طبق نظرات داده شده رفتار کنم چه خواهد شد؟

 

جهت مشاوره ایزو و مشاوره EFQM می توانید با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید، اگر به دنبال فرا گرفتن مباحث مدیریتی و مشاوره و مطالعه در زمینه بهبود بهره وری می باشید، با ما همراه باشید.

02177942240-77959675

مشاور ایزو 9001 تخصص ماست.
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخذ ایزو گواهینامه ایزو گواهینامه CE آموزش ایزو