بازارکاهی

ادامه مقاله بازارکاهی

قسمت سوم

چطور باید بازارکاهی انجام دهید؟

۳ استراتژی متداول وجود دارد که عبارتند از:

۱ –  منفعل
(Passive demarketing)

۲ –  فعال
(Active demarketing)

۳ –  کامل
(Complete demarketing)

۱ – استراتژی  منفعل

در این استراتژی بازارکاهی به صورت منفعلانه انجام می‌شود.

-یعنی در نحوه ارائه خدمات و سیستم پخش محصول تغییر محصولی به وجود نمی آید.

-فقط مصرف کننده نهایی از این استراتژی باخبر می شود.

-مثال: روی بسته های سیگار عکس ریه فردی که سیگار کشیده چاپ می‌شود. یا شعار “دخانیات عامل اصلی سرطان است”.
smoking kills

۲ – استراتژی  فعال

در این استراتژی، باید استراتژی در آمیزه بازاریابی (Marketing Mix) لحاظ شود و برای اجرای آن برنامه ریزی صورت گیرد.

-استراتژی فعال ممکن است برای تمامی بخش های بازار یا تمامی محصولات انجام نشود.

-بلکه برای یک یا چند بخش از بازار یا یک یا چند محصول اجرا شود.

-زمانی که قرار است تنظیم قیمت در کل بازار انجام شود می توان از این استراتژی استفاده کرد.

جهت مشاوره 45001 ،استاندارد مربوط به ایمنی بهداشت شغلی و همچنین مشاوره 14001 استاندارد مرتبط با استاندارد زیست محیطی با کارشناسان شرکت مهندسی مشاور آریان گستر تماس حاصل فرمایید .

مشاورهEFQM

شماره های تماس:02177959675    02177942240

@Aryangostarc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *