بازارکاهی
ادامه مقاله بازارکاهی
قسمت سوم
چطور باید بازارکاهی انجام دهید؟
۳ استراتژی متداول وجود دارد که عبارتند از:
۱ – منفعل
(Passive demarketing)
۲ – فعال
(Active demarketing)
۳ – کامل
(Complete demarketing)
۱ – استراتژی منفعل
در این استراتژی بازارکاهی به صورت منفعلانه انجام میشود.
-یعنی در نحوه ارائه خدمات و سیستم پخش محصول تغییر محصولی به وجود نمی آید.
-فقط مصرف کننده نهایی از این استراتژی باخبر می شود.
-مثال: روی بسته های سیگار عکس ریه فردی که سیگار کشیده چاپ میشود. یا شعار “دخانیات عامل اصلی سرطان است”.
smoking kills
۲ – استراتژی فعال
در این استراتژی، باید استراتژی در آمیزه بازاریابی (Marketing Mix) لحاظ شود و برای اجرای آن برنامه ریزی صورت گیرد.
-استراتژی فعال ممکن است برای تمامی بخش های بازار یا تمامی محصولات انجام نشود.
-بلکه برای یک یا چند بخش از بازار یا یک یا چند محصول اجرا شود.
-زمانی که قرار است تنظیم قیمت در کل بازار انجام شود می توان از این استراتژی استفاده کرد.
جهت مشاوره 45001 ،استاندارد مربوط به ایمنی بهداشت شغلی و همچنین مشاوره 14001 استاندارد مرتبط با استاندارد زیست محیطی با کارشناسان شرکت مهندسی مشاور آریان گستر تماس حاصل فرمایید .
شماره های تماس:02177959675 02177942240
@Aryangostarc