لوگو

راهکارهایی برای اعلان افزایش قیمت

راهکارهایی برای اعلان افزایش قیمت را می توانید در متن زیر دنبال بفرمایید:

 

1) به مشتری زمان دهید (سراب زمان)

منظور از سراب زمان در واقع زمان بین شروع و اتمام فرآیند تولید می باشد تا از این طریق زمان کافی برای ایجاد تغییر در سیستم های اطلاعاتی و همچنین فرصت اجرایی کردن حداقل یک سفارش خرید دیگر از شما با قیمت فعلی را داشته باشند.

2) با کسی به عنوان نورچشمی برخورد نکنید

یکپارچگی در قیمت گذاری همیشه مسئله ای حیاتی بوده و هست، اما این مهم در دوره افزایش قیمت ها از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار می شود. پس فراموش نکنید که هرگز نباید بین برخی از مشتریان خاص خود با دیگر مشتریان تفاوت قائل شده یا حداقل اجازه دهید کسی به تفاوت قائل شده پی ببرد. سطوح متفاوت قیمتی تا زمانی صحیح و پذیرفته شده است که بصورت منطقی قابل دفاع باشد تا آن مشتری که از قیمت پایین تر نسبت به دیگری برخوردار نمی شود، بتواند تفاوت قیمت را درک کرده و آن را بپذیرد.

3) اجازه ندهید مشتری با دریافت پیش فاکتور پی به افزایش قیمت ببرد

هرگونه تغییر در قیمت گذاری محصولات و خدمات باید از طرف یکی از مدیران اجرایی یا یک مقام سطح بالای سازمانی اعلام شود، به عبارتی این افزایش قیمت باید زمانی در پیش فاکتور مشتریان اعمال شود که همه بخش های مرتبط سازمان، پیشتر از آن مطلع شده باشند. یعنی قبل از ارسال پیش فاکتور برای مشتری، اعلانی نسبت به این افزایش قیمت به مشتری داده باشید.

4) توجه داشته باشید که تمام فروشندگان حتما از زمانی اعمال افزایش قیمت اطلاع داشته باشند

یکی از مهمترین موارد ایجاد نابسمانی و تعارض بین سازمان و مشتریان آن زمانی است که مشتری اخبار و اطلاعات ضد و نقیضی از بخش های مختلف سازمان دریافت کند هر شخصی در بخش خدمات مشتری سازمان باید حتما از افزایش قیمت مورد نظر اطلاع داشته باشد، دلیل آن را بداند و از شرایط اجرای آن هم مطلع باشد، همچنین این اشخاص باید آموزش های لازم در رابطه با سوالات متداول مشتریان درباره این افزایش قیمت را دیده باشند یا پاسخ هایی از پیش آماده شده را در اختیار داشته باشند و نسبت به ارائه آن به مشتری بصورت شفاهی آمادگی لازم را داشته باشند.

5) به افزایش قیمت مورد نظر باور داشته باشید

به منظور دریافت مبلغی که ارزش دارید، باید مبلغی که ارزش دارید را مطالبه کنید. هرچند این چیزی نیست که بتوان بصورت مستقیم درباره آن با مشتری صحبت کرد، اما در واقع چیزی است بین شرکت های خوب و خوب‌تر بازار تفاوت های حائز اهمیتی را ایجاد می کند.

6) پیروی از سیاست درهای باز را مد نظر داشته باشید

هر زمان که یک افزایش قیمت اجرا می شود، بسیار مهم است که همه مدیران ارشد آمادگی دریافت و پاسخگویی تماس تلفنی مشتریان را داشته و همچنین بتوانند با برخی از مشتریان خاص بصورت اختصاصی تماس تلفنی برقرار کنند. برای مشتریان شما هیچ چیزی مهم تر از این نیست که ببینند مدیران مربوطه شرکت آمادگی پاسخگویی تلفنی به آنها را دارند و نسبت به افزایش قیمت اعمال شده مسئولیت پذیر هستند.

7) پیش از افزایش قیمت و پس از آن، الگوهای خرید مشتریان را زیر نظر بگیرید

خیلی مهم است که هرگونه تغییر در این الگوها را خیلی زودتر از زمانی که دیر شود، متوجه شده و اقدام مقتضی را در رابطه با آنها انجام دهید.

 

 

 

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره EFQM با آریان گستر

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *