لوگو

استراتژی اقیانوس آبی

توسط اساتید بزرگی همچون دبلیو چان کیم و رِنِه مابورن مطرح شده است.

بر اساس این استراتژی اغلب شرکت‌ها در بخشی از اقیانوس رقابت می‌کنند که مملوو از رقبا است و این رقابت خونین آن بخش اقیانوس را قرمز کرده است.

همه صنایع عصر حاضر اقیانوس‌های قرمز هستند.

جهت  مشاور ایزو و کسب اطلاعات در زمینه ممیزی در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند.
استراتژی کارآمد

استراتژی کارآمد تر از مبارزه با رقبا این است که بازار خودتان را خلق کنید:

اقیانوسی آبی پیدا کنید که هیچ رقیبی در آن وجود ندارد.

به این منظور،کیم و مابورن ابزار و مفاهیم مختلفی را در کتاب معروف «استراتژی اقیانوس آبی» ارائه می‌کنند.

استراتژی نوآوری

عامل اصلی موفقیت و کاربردی بودن این استراتژی نوآوری در ارزش و به ‌معنی توجه همزمان به ایجاد تمایز و کاهش هزینه است، تمایز چیزی است که مشتری دنبال آن است.

ارزش از نظر مشتری، سودمندی محصول منهای قیمت آن است اما شرکت‌ها به دنبال هزینه کم هستند،از نظر شرکت ها ارزش برابر با قیمت منهای هزینه تولید است.

نوآوری در ارزش به معنی کاهش هزینه‌ها با حذف عوامل معمول رقابت و خلق ارزش با ایجاد عوامل غیرمعمول در رقابت است.

برای مثال،رقبای سنتی شرکت canon، دستگاه‌های فتوکپی بزرگ و بادوامی به شرکت‌های خریدار می‌فروختند.

مدیران شرکت canon، می خواستند بازار و مشتریان خود را تغییر دهند.

پس مدیران canon، تصمیم گرفتند به ‌جای تمرکز بر خریداران شرکتی به افرادی که از این دستگاه‌های کپی استفاده می‌کردند یعنی کارمندان اداری توجه کنند.

به سرعت عوامل کلیدی رقابت تغییر کردند و صنعت دستگاه‌های کپی رومیزی یا همان اقیانوس آبی درخشان متولد شد و توانستند با ساده سازی کار با دستگاهها، استفاده کنندگان اصلی، یعنی کارمندان را به سمت خود بکشند و بهره وری سازمان ها در آن بخش را افزایش دهند.

 

لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

 Instagram :@Aryangostarco

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *