لوگو

استاندارد ایزو 10018 راهنمای تقویت مشارکت منابع انسانی سازمان

 

 

 

اخیرا سازمان ایزو، استاندارد ایزو ISO 10018 را با هدف كسب دریافت بهترين نتيجه از پرسنل در زمينه پياده‌سازي سيستم مديريت كيفيت بر اساس استانداردایزو ISO 9001، ارائه داده است که براي همه سازمان ها در هر اندازه، نوع و فعاليت کارایی دارد،استاندارد ایزو ISO 10018:2012، دستورالعمل‌هايي را براي مشاركت بیشتر پرسنل و ارزیابی شايستگي (competence) آنها تدوین نموده‌است که می‌تواند به عنوان ابزاري مفيد براي رؤسا، مديران، سرپرستان، متخصصان كيفيت ایزو ، نمايندگان و مديران منابع انساني در نظر گرفته شود.

به صورت گذرا ایزو ISO 10018 به موارد زير می پردازد:

-فرآيندهايي كه يك سازمان براي پياده سازي و شايستگي پرسنل استفاده می نمايد.
-اقداماتي كه به منظور تقويت مشاركت پرسنل در نظر گرفته می شود.
-اقداماتي كه در مواجهه با الزامات سيستم مديريت كيفيت انجام می‌شود.
-هدف اصلی این استاندارد ایزو ، برآورد عملكرد سيستم مديريت كيفيت ایزو 9001و فرآيندهاي آن است که به ميزان مشاركت افراد كارامد و توجیه كامل و مناسب آنها در سازمان بستگي دارد.

دست‌یابي به نتايج

درحقیقت این استاندارد تاکید می‌کند که به منظور دست‌یابي به نتايجي كه مطابق و در راستاي استراتژي‌ها و ارزش‌هاي سازمان است، مشاركت پرسنل در سيستم مديريت كيفيت ایزو 9001 سازمان مهم می باشد و ايجاد ارزش برای آنها، دستيابي به اهداف سازمان را تسهیل می‌كند،براي ایجاد ارزش و مشاركت شايسته پرسنل توام با صلاحيت، مواردي از جمله: شناسايي، توسعه، ارزيابي معلومات، مهارت‌ها، رفتار و محيط كار، بسيار مهم و حياتي است.

رويكردي فرآيند محور

استاندارد ایزو ISO 10018 رويكردي فرآيند محور را در بر می‌گيرد و چنانچه نظارت، اندازه گيري و تحليل صحیح صورت پذيرد نتايج ارائه شده حاكي از توانمندي مديران ارشد در بهبود تصميم گيري‌ها می باشد كه در نهايت به پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت و افزايش سطح رضايت مندي مشتري منجر می شود.

 

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره EFQM با آریان گستر

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *