بازار شناسی چیست ؟
قسمت اول
بازار شناسی
بازارشناسی علمی جدید در زمینه شناخت ویژگیها و مختصات جغرافیایی، اقلیمی، جمعیتی، فرهنگی، بهداشتی، اقتصادی، ارتباطی، سیاسی و نظامی کشورهای مختلف است که به تجار و بازرگانان امکان بررسی ابعاد مختلف یک منطقه را برای ایجاد روابط اقتصادی میدهد.
از منظر مدیریت کسب کار بازارشناسی یعنی انجام تحقیقات بازاریابی برای شناخت نظام بازار و نظام صادرات قبل از هرگونه انجام عملیات صادراتی
جای دیگر گفته شده است:
بازارشناسی یعنی تحقیقات بازاریابی و بررسیهای بازارها
با توجه به تفاوت بین خواستهها و تمایلات مشتریان و همچنین ویژگیهای فرهنگی، اقتصادی، جغرافیایی و… آنها، دیگر نمیتوان برای همه به یک روش عمل کرد و باید برای هر بازار متناسب با ویژگیها و خصوصیات خودش عمل كنیم.
به عبارتی بازارهای مختلف، نسخههای متفاوتی را طلب میكنند.
این شركتها هستند كه باید خودشان را با مشتریان هماهنگ كنند و پاسخ باب میل ایشان آن هم خوبتر و موثرتر از رقبا به آنها بدهند.
برای توفیق در بازارهای رقابتی ابتدا باید مشتریان را شناخت.
برای موفقیت در بازار بازارشناسی ضروری است.
بازاریابان و فروشندگان مجرب قبل از هر اقدامی ابتدا برای بازارشناسی هزینه میكنند.
آنها خوب میدانند كه هزینههای شناخت بازار در واقع سرمایهگذاری است و از زیانهای فراوان تصمیمات بدون شناخت جلوگیری میكند.
دیگر دوران تصمیمگیری براساس حدس و گمان پایان یافته است و باید یاد بگیریم كه حدسیات سازمان نیافتهی خودمان را به جای تحقیقات سازمان یافته از بازار نگذاریم.
ادامه دارد…
شرکت مهندسی مشاور آریان گستر :
اخذ گواهینامه محصول
شماره های تماس:02177959675 02177942240
@Aryangostarc
در مسیر موفقیت با ما همراه شوید