لوگو

بازار شناسی چیست ؟

 قسمت اول
 بازار شناسی
بازارشناسی علمی جدید در زمینه شناخت ویژگی‌ها و مختصات جغرافیایی، اقلیمی، جمعیتی، فرهنگی، بهداشتی، اقتصادی، ارتباطی، سیاسی و نظامی کشورهای مختلف است که به تجار و بازرگانان امکان بررسی ابعاد مختلف یک منطقه را برای ایجاد روابط اقتصادی می‌دهد.

از منظر مدیریت کسب کار بازارشناسی یعنی انجام تحقیقات بازاریابی برای شناخت نظام بازار و نظام صادرات قبل از هرگونه انجام عملیات صادراتی

جای دیگر گفته شده است:
بازارشناسی یعنی تحقیقات بازاریابی و بررسی‌های بازارها

با توجه به تفاوت بین خواسته‌ها و تمایلات مشتریان و همچنین ویژگی‌های فرهنگی، اقتصادی، جغرافیایی و… آنها، دیگر نمی‌توان برای همه به یک روش عمل کرد و باید برای هر بازار متناسب با ویژگی‌ها و خصوصیات خودش عمل كنیم.

به عبارتی بازارهای مختلف، نسخه‌های متفاوتی را طلب می‌كنند.

این شركت‌ها هستند كه باید خودشان را با مشتریان هماهنگ كنند و پاسخ باب میل ایشان آن هم خوب‌تر و موثرتر از رقبا به آن‌ها بدهند.

برای توفیق در بازارهای رقابتی ابتدا باید مشتریان را شناخت.

برای موفقیت در بازار بازارشناسی ضروری است.

بازاریابان و فروشندگان مجرب قبل از هر اقدامی ابتدا برای بازارشناسی هزینه می‌كنند.

آنها خوب می‌دانند كه هزینه‌های شناخت بازار در واقع سرمایه‌گذاری است و از زیان‌های فراوان  تصمیمات بدون شناخت جلوگیری می‌كند.

دیگر دوران تصمیم‌گیری براساس حدس و گمان پایان یافته است و باید یاد بگیریم كه حدسیات سازمان نیافته‌ی خودمان را به جای تحقیقات سازمان یافته از بازار نگذاریم.

ادامه دارد…

شرکت مهندسی مشاور آریان گستر :

مشاور تعالی سازمانی

مشاوره مدیریت استراتژی 

اخذ گواهینامه محصول 

 

شماره های تماس:02177959675    02177942240

@Aryangostarc

در مسیر موفقیت با ما همراه شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *