تامین نیاز مشتری از لحاظ کیفیت
تامین نیاز مشتری از لحاظ کیفیت : به منظور رقابت در اقتصاد امروزی چه در سطح جهانی چه در سطح محلی سازمان ها نیاز دارند
و مجبورند که خدمت یا محصول با کیفیت فراهم اورند اگرسازمان ها به استاندارد های کیفیت توجه کنند توانایی فروش انها بالا خواهد بود
برخی کشور هاحتی در این راستا استاندارد های کیفیت توجه کنند توانایی فروش انها بالا خواهد بود
برخی کشور ها حتی در این راستا استاندارد های کیفیت داردند که سازمان ها باید در انجام کسب و کار به انها توجه کنند
مدیریت کیفیت جامعه در جهت تلاش سازمان به منظور بهبود مستمر شیوه های انجام کار صورت میگیرد ارزش های محوری مدیریت کیفیت جامعه شامل :
ارزش های محوری مدیریت کیفیت
- روشها و فرایند ها به منظور تامین نیازهای مشتریان داخلی و خارجی طراحی می شوند
- تمام کارکان سازمان در زمینه کیفت آموزش می بینند
- سازمان یا عرضه کنندگان مشتریان در جهت بهبود کیفیت و کاهش هزینه ها همکاری می کند
- مدیران بر اساس بازخورد میزان پیشرفت را ارزیابی میکنند
تعریف مشترک و جهانشمول از کیفیت وجود ندارد تفاوت در تعاریف به مشتری محصول و فرایند تولید مربوط میشود برای نمونه دینگ بر اینکه چگونه محصول یا خدمات نیاز های مشتری را تامین میکند
تاکید دارد کراسبتی بر این که چگونه خدمت یا فرایند تولید استاندارد های مهندسی را رعایت میکند
تاکید دارد فعالیت های مدیریت منابع انسانی را در سازمان های که اجرای موفقی ازمدیریت کیفیت جامعه داشته ایند با مدیریت سنتی مقایسه میکند
جهت اطمینان از موفقیت مدیریت کیفیت جامعه سازمان ها می بایست محیطی را ایجاد کنند که مشارکت . نو اوری .خلاقیت و ریسک پذیری را مورد حمایت قرار دهد
حل مسائل و مشکلات به صورت مشارکتی بدین صورت است که مدیران کارکنان و مشتریان با هم همکاری کنند و کارکنان می بایست از دادن اطلاعات نیاز های مشتریان به مدیران ترسی نداشته باشند مدیریت منابع انسانی نقش بسیار مهمی در اجرای برنامه های بهبود
مستمر و افزایش کیفیت دارد هرگاه سازمان تلاش های بهبود ممکن است الگوی کار عملیات و حتی روابط گزارش دهی را تغییر دهد
مدیریت منابع انسانی باید امادگی کمک به کارکنان در جهت رفع موانعی که ممکن است نتیجه مقاومت در برابر تغییرات است را داشته باشد به این ترتیب چیره شدن بر بعد ترس اغلب با تغییر یکپارچه میشود
جستو جو برای یافتن راه های بهتر انجام کار اغلب منجر به انجام بهتر کار ها می شود بنابر این مدریت منابع انسانی باید امادگی اموزش کارکنان دراین فرایند های جدید را داشته باشد و به انها در کسب سطوح بالتری در مهارت ها کمک کند که می توانند با عملیات جدید بهبود یافته یکپارچه شوند
ISO 9000
تاکید بر کیفیت را در ایجاد مدل کیفیت مالکوم بالدریج ISO 9000 نیز می توان مشاهده کرد پاداش بالدریج در برگیرنده تجلیل از کیفیت بالاست پاداش به محصولات و خدمات خاصی ارائه نمی شود
بلکه پاداش سالیانه در هر طبقه ای از تولید خدمت کسب و کار کوچک آموزش و مراقبت بهداشتی ارائه می گردد
فعالیت های مدیریت منابع انسانی به خصوص آموزش نقش مهمی را در بهبود کیفیت ایفا می کند در کل تحقیقات نشان می دهد
که پاداش بالدریج اثر مثبتی برعملکرد عملکرد سازمان ها داشته است که شامل روابط بهتر کارکنان بهره وری بیشتر و رضایت مشتری می باشد
استاندارد ISO 9000 به وسیله سازمان استاندارد بین المللی توصیه داده شده است این استاندارد ، استانداردی جامع و کاملی است که به عنوان استاندارد کیفیت در 100 کشور دنیا منجمله استرالیا ، ژاپن ، سوئس ، اتریش و… اجرا میشود در واقع ISO راهنمایی لازم برای سازمانها جهت بهبود خدماتشان ارائه می دهد .
شرکت ها می توانند با بهره گیری مشاوره ISO 9001 سیستم مدیریت کیفیت را در سازمان خود پیاده سازی نماییند
لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.
02177942240-77959675
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.
↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓