۷ راهکار برای افزایش مشتری در کسب و کار
۷ راهکار برای افزایش مشتری در کسب و کار را می توانید در متن زیر دنبال بفرمایید:
قسمت نهم
۷- قیمت گذاری درستی داشته باشید.
فروشندگی بی انتهاست، همه ما در تمام طول زندگی این عمل را انجام میدهیم، همه ما همیشه فروشندهایم.
الف) تعیین ارزش:
– قطعا ارایهی یک قیمت مناسب مهمترین فاکتور جذب و افزایش مشتری است.
– شما اگر ارزشها و همهی ویژگیها و جوانب محصولی را نشناسید عملا نمیتوانید برای آن ارزشی تعیین کنید.
– با بررسی قیمتهای ارایه شده توسط رقبا و آنالیز عملکرد آنها میتوانید ارزش گذاری دقیق تری نسبت به محصول خود داشته باشید.
– اگر یکی از محصولات شما فروش مناسبی ندارد طبیعتا باید آن را از چرخه تولید خارج کنید یا از قیمت آن بکاهید.
ب) تکنیک عدد نه:
استفاده از تکنیک عدد ۹ ممکن است کمی قدیمی به نظر برسد اما در آزمایشی نشان داده شد هنوز هم تاثیر خودش را دارد.
– در این تحقیق دو کالای یکسان را به قیمت های ۳۹ دلار و ۳۵ دلار به فروش گذاشتند.
– بله درست حدس زدید! کالایی که از تکنیک عدد ۹ بهره برد با وجود قیمت بیشتر، فروش بیشتری داشت!
ج) تکنیک مقایسه:
بهترین راه نشان دادن ارزش خرید یک محصول قرار دادن آن کنار نمونههای بسیار کم کیفیت یا بسیار لوکس است.
– برای مثال برای فروش یک عطر ۲۰۰ هزار تومانی میتوانیم شرایط مقایسه آن با یک نمونه بسیار ارزان و یک نمونه بسیار لوکس را در اختیار مشتری قرار دهیم.
– این روش باعث فعال شدن مشتری های بالقوه ما میگردد چراکه محصول در نزد او ارزش خرید بیشتری پیدا میکند و گزینهای با کیفیت متوسط در مقایسه با دو نمونه دیگر یک فرصت مطلوب به نظر برسد.
ادامه دارد…
جهت مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.
02177942240-77959675
مشاوره EFQM با آریان گستر
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.