با ۵ مرحله چرخه فروش، درآمدتان را افزایش دهید

مراحل فروش

اولین مرحله فروش: شروع فروش

در اولین مرحله از مراحل فروش فروشنده سعی دارد توجه خریدار را جلب کند.

شروع فروش با ۴روش به طور معمول روش‌هایی که برای شروع فروش به کار گرفته می‌شوند، شامل ۴ دسته‌اند :
روش کسب مشخصات شخصی (تشخیص):

در این روش باید مشخصات شخص مشتری مانند نام مشتری را بدانید و از آن مشخصات برای شروع مذاکرات استفاده کنید.

این روش، احساس تشخص و معروفیت را در مشتری تقویت می‌کند و از این‌که به او توجه ویژه‌ای دارید احساس رضایت می‌کند.

ضمن این‌که این روش باعث ایجاد فضای دوستانه نیز می‌شود.

حتما دیده اید که در اکثر تبلیغات پیامکی، با نام شما تبلیغ را شروع می‌کنند.

روش مستقیم:

در این روش فروشنده بدون هیچ مقدمه‌ای به اصل مطلب می‌پردازد.

در این روش فروشندگان تلاش می‌کنند تا مستقیما پیشنهاد فروش محصولات یا خدمت را به خریداران بدهند.

نکته مهمی که در این نوع فروش وجود دارد این است که اگر خریدار درخواست فروشنده را رد کند، فروش از دست می‌رود.

روش اطلاع رسانی محصولات یا خدمت:

فروشنده در این روش نقش اطلاع‌رسانی را راجع‌ به محصولات یا خدمت بازی می‌کند.

در صورتیکه فروش هم صورت نگیرد، تلاش فروشنده به هدر نمی‌رود.

حداقل مزیت این روش این است که مشتری یک‌بار با محصول آشنا شده است.

روش نظرخواهی:

این روش یک روش هوشمندانه برای جلب نظر مشتری به محصولات و خدمات است؛
زیرا با بیان یک پیشنهاد از طریق نظرخواهی مشتری درباره محصول، توجه او به محصولات و خدمات جلب می‌شود.

یک مکالمه فروش باید به نوعی آغاز شود که باعث جلب اعتماد مشتری و ایجاد یک رابطه مستحکم و پایدار شود.

 

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *