لوگو

حفظ مشتری با ۱۰ استراتژی هوشمندانه

حفظ مشتری با ۱۰ استراتژی هوشمندانه را می توانید در متن زیر مطالعه بفرمایید:

 

قسمت بعدی
استراتژی‌های حفظ مشتری
۱- ریزش مشتریان را کاهش دهید.

تقریبا هر کسب‌وکاری برخی از مشتریان خود را از دست می‌دهد، اما واحدهای تجاریِ معدودی به سنجش یا پیدا کردن تعداد مشتریان غیرفعال‌شده‌شان فکر می‌کنند.

پارادوکس

اغلب کسب‌وکارها به این پارادوکس دچارند که زمان، هزینه و تلاش فراوانی را صرف ساختن رابطه‌ی اولیه با مشتریان می‌کنند و پس از آن این رابطه را بدون مراقبت رها می‌کنند.

نهایی شدن فروش

در برخی موارد به محض نهایی شدن فروش توجه‌شان را به این رابطه از دست می‌دهند، یا حتی بدتر، به محض اینکه مشکل پیش‌پا‌افتاده‌ی قابل حلی بروز می‌کند مشتری را رها می‌کنند.

صرف مجدد هزینه

فقط چون خود را مجبور به صرف مجدد هزینه برای جایگزینی مشتریِ از دست رفته می‌بینند،اما راحت‌ترین کار برای توسعه‌ی کسب‌وکارتان این است که مشتریانی را که دارید حفظ کنید.

ریزش مشتری

زمانی که بتوانید جلوی ریزش مشتری را بگیرید دوبرابر یا سه‌برابر کردن نرخ رشد اغلب امکان‌پذیر است، زیرا دیگر مجبور نیستید ریزش‌ها را جبران کنید تا ثبات شرایط فعلی کسب‌وکارتان را حفظ کنید.

الگو و سرمشق در زمینه‌های مختلف

ما انسان‌ها در زندگی شخصی‌مان افرادی را به عنوان الگو و سرمشق در زمینه‌های مختلف انتخاب می‌کنیم،بسیاری از افراد ‏تفکرات و ذهنیات عجیب و غریبی در مورد انسان‌های بزرگ و تأثیرگذار زندگی خودشان دارند و گاهی برخی از مشخصه‌های ‏انسان‌های عادی یا معمولی بودن را در آنها نمی‌توانند متصور شوند.

مشکلات

این نوع تفکر باعث می‌شود که بیش از حد آرمانی فکر کنند ‏و در ادامه در زندگی‌شان دچار مشکلاتی شوند‎،ما می‌توانیم بدون آن که حتی در یک موضوع خاص، سرآمد باشیم یا بدون آن که ثروتی هنگفت داشته باشیم یا بدون شهرت و ‏محبوبیت اجتماعی نیز شاد و موفق باشیم.

بازنگری ارزش ها

با معمولی بودن در زندگی بهتر است به خود فرصت بازنگری ارزش ها و معیارها ‏و ملاکهای خوب و بد بودن را که در بافت خانواده و اجتماع فرا گرفته‌ایم را بدهیم.

سفر راستين برای كشف كردن، رفتن به مكان‌های تازه نيست، بلكه يافتن نگاهی تازه است‎.‎

ادامه دارد…

 

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره در امر مدیریت با آریان گستر

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *