لوگو

یک روز با یک مدیر عامل نمونه

 

 

نظر شما

به نظر شما مدیر عامل یک شرکت موفق در مقیاس شرکت های بزرگ و برتر، در یک روز کاری خود چه کارهایی را انجام می دهد؟بارها کنجکاو بودم تا از نزدیک در کنار یک مدیرعامل موفق دقیقه به دقیقه کارش را ببینم. مجله HBR این کار را آسان نمود و ما را به اتاق یک مدیر عامل نمونه از ساعت 7:35 تا 5:45 می برد تا کارهای او را ببینیم. قبل از این که نتیجه گیری از دقایق کاری این مدیر عامل داشته باشیم، بهتر است لحظه به لحظه یک روز کاری وی را با هم بخوانیم.

یک روز کاری با مدیر عامل یک شرکت سرمایه گذاری موفق
7:35

مایکل ریچاردسون وارد اتاق کارش شد. کیف خود را باز کرد و کاغذهایی را بیرون آورد و روی میز گذاشت ویک قهوه برای خودش ریخت. سپس به لیست کارهای امروز نگاهی انداخت و شوروع به وارسی آنان کرد.

7:40

یکی از معاونانش به نام جری برادشاو وارد اتاق وی شد.

7:45

برادشاو و ریچاردسون روی موضوعات متفاوتی صحبت کردند. ریچاردسون عکس هایی از خانه اش را به وی نشان داد.

8:00

آن ها روی لیست کارهای امروز با هم صحبت کردند و بخصوص روی لیست 12 گانه ای که برادشاو قبلا داده بود. این لیست مربوط به موضوعات مشتریان وکارکنان بود.

8:20

فرانک ویلسون یکی دیگر از دستیاران ریچاردسون وارد می شود. او در مورد مشکلات یکی از کارکنان صحبت می کند. او فردی صریح و رک و گاهی هم شوخ طبع است.

8:30

فرد هالی رئیس هیات مدیره و رئیس ریچارد سون یک لحظه می آید و در باره جلسه ساعت 11 و چند موضوع دیگر به صورت کوتاه سوالاتی را می پرسد.

8:40

ریچاردسون می رود تا برای خودش قهوه بریزد. برادشاو، هالی و ویلسون به گفتگو ادامه می دهند.

8:42

ریچاردسون بر می گردد. یک کارمند ایستاده و سلام می کند. هالی و ویلسون و برادشاو از اتاق خارج می شوند.

8:43

برادشاو گزارشاتی را بابت دستورالعمل هایی که ریچاردسون داده بود ارائه می دهد و می رود.

8:45

جوآن سوانسون منشی ریچارد سون وارد می شود. او درباره خانه جدید خود می گوید و سپس قرار یک جلسه را برای فردا صبح قطعی می کند.

8:49

ریچاردسون یک تماس تلفنی از یکی از زیردستان دریافت می کند که از روز قبل قرار بود تماس داشته باشد. آن ها به طور عمده در مورد موضوع گزارشی که ریچاردسون در مورد وی دریافت کرده بود صحبت می کنند.

8:55

او دفتر خود را ترک می کند و به یک جلسه صبحگاهی که به طور منظم برگزار می شود و در اتاق یکی از زیر دستانش این جلسه را برگزار می کند می رود. حدود 30 نفر حضور دارند.

9:09

جلسه به پایان می رسد ریچاردسون یکی ازکارکنان را متوقف می کند و به طور خلاصه با او صحبت می کند.

9:15

او به دفتر یکی از کارکنان می رود که مشاور حقوقی است. رئیس هیات مدیره، هالی، نیز حضور دارد. آنها در مورد تماس تلفنی که وکیل دریافت کرده بود صحبت می کنند. سه بحث در مورد پاسخ های احتمالی به این مشکل طرح می شود. مثل همیشه گفتگوهای این جلسه سریع و گاهی با طنز است.

9:30

ریچاردسون برای دیدار با معاون شرکت دیگری (یک مشتری و تامین کننده بالقوه) به دفترش می رود. یکی دیگر از افراد شرکت مزبور نیز حضور دارد. این بحث صمیمانه است و بسیاری از موضوعات در مورد محصولات شرکت به روابط خارجی امریکا بر می گردد.

9:50

بازدید کننده و همراهش اتاق را ترک می کنند. او هنگام رفتن درب دفتر برادشو را باز می کند و یک سوال از وی می پرسد.

9:52

سوانسون با پنج مورد از موضوع های مربوط به کسب و کار آمد و به ریچاردسون ارائه داد.

9:55

برادشا یک لحظه وارد می شود، یک سوال در مورد یک مشتری می پرسد، و سپس می رود.

9:58

ویلسون و یکی از کارکنانش می آیند او به ریچاردسون یک یادداشت می دهد و سپس سه بحث در مورد یک مسئله مهم قانونی و مقرراتی مطرح می شود. ویلسون تصمیمی را که ریچاردسون به طور آزمایشی انجام داده است را دوست ندارد و از او مجددا سوال می کند. این بحث به مدت 20 دقیقه ادامه می یابد؛ تا زمانی که در مورد اقدام بعدی توافق کنند و آن را در ساعت 9 روز بعد برنامه ریزی می کنند.

10:35

آنها آنجا را ترک می کنند. ریچاردسون به کاغذهای روی میز خود نگاه می کند و سپس متن صورتجلسه هیات مدیره گذشته را به منشی رئیس هیات مدیره می دهد. از او می خواهد چند اصلاح را انجام دهد.

10:41

سوانسون با یک کارت مرخصی برای یک دوست که بیمار است وارد می شود، ریچاردسون یادداشتی را برای رفتن او روی کارت می نویسد.

 

جهت  مشاور ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *