کنوانسیون قراردادهای بیع بین المللی کالا

قسمت بعدی

♦ در این خصوص باید به چند نکته توجه داشت:

لزوم درج موارد توافق شده به صورت مکتوب در قرارداد:

♦ موضوعات و وعده‌های شفاهی ارائه شده توسط فروشنده یا مواردی که در کاتالوگ مورد اشاره قرار گرفته است باید حتما در قرارداد نیز مورد اشاره قرار گیرد.

جهت مشاوره ایزو 45001 در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند.
کیفیت کالا:

♦ در خصوص کیفیت کالا نیز بر اساس مفاد کنوانسیون باید فروشنده مطابق کیفیت مطرح شده در قرارداد کالا را تسلیم کند.

از نظر کیفیت

♦ کیفیت کمتر یا بیشتر نقض قرارداد به شمار می‌رود،همچنین در صورتی که تولید کالا در کشوری برای خریدار از نظر کیفیت اهمیت دارد بهتر است به صورت صریح در قرارداد به آن اشاره کرد تا بعدا موضوع مورد اختلاف قرار نگیرد.

ویژگیهای کیفی

♦ در صورتی که فروشنده اقدام به ارسال نمونه کالا کرده باشد، ویژگیهای کیفی نمونه باید به صورت دقیق در قرارداد مورد اشاره قرار گیرد و نباید به نمونه ارسالی اکتفا نمود (البته باید به این نکته اشاره کرد که بر اساس مفاد کنوانسیون می توان بر نمونه یا مدل استناد نمود).

تعیین کننده کیفیت کالا

♦ در صورتی که در قرارداد به کیفیت اشاره ای نشده باشد، عرف تعیین کننده کیفیت کالا خواهد بود،در این شرایط قوانین مختلف رویکردهای متفاوتی به کیفیت عرف دارند،در برخی از چارچوب های قانونی کیفیت باید در حد متوسط بازار باید و در برخی از چارچوب ها قابلیت فروش محصول در بازار مورد نظر.

کیفیت متوسط

♦ البته در این شرایط باید قیمت تعیین شده برای کالا را نیز در نظر گرفت و بر اساس آن کیفیت متوسط، متعارف یا قابل فروش در بازار را تعریف نمود،به هر حال بازرگان باید تلاش کند در قرارداد به گونه ای مفاد را تنظیم کند که کار به عرف واگذار نشود.

ادامه دارد…

 

لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره در امر مدیریت ریسک با آریان گستر

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

@Aryangostarco

شرکت آریان گستر

Summary
Article Name
کنوانسیون
Description
تعیین کننده کیفیت کالا ♦ در صورتی که در قرارداد به کیفیت اشاره ای نشده باشد، عرف تعیین کننده کیفیت کالا خواهد بود،در این شرایط قوانین مختلف رویکردهای متفاوتی به کیفیت عرف دارند،در برخی از چارچوب های قانونی کیفیت باید در حد متوسط بازار باید و در برخی از چارچوب ها قابلیت فروش محصول در بازار مورد نظر.
Author
Publisher Name
مشاوره ایزو
Publisher Logo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *