کسب و کار الکترونیکی
شیوه انجام کسب و کارها به سرعت در طول چند دهه گذشته تغییر پیدا کرده و در حال تغییر بیشتری است،بیشتر سازمان ها به دنبال اتصال به اینترنت جهت کسب مزیت رقابتی بین رقبا هستند.
کسب و کار الکترونیکی در آمریکا
حدود یک سوم جوانان و بزرگسالان در آمریکا به طور منظم به اینترنت وصل هستند و این تعداد انتظار می رود با گسترش دسترسی اینترنت و کاهش هزینه آن افزون یابد،کسب و کار های الکترونیکی فرآیند هایی را در برمی گیرد که یک کسب و کار به صورت الکترونیکی انجام می شود که شامل خرید و فروش و توسعه خدمات است و نوع خاصی از تعاملات را مطرح می نماید;از جمله:
-تعاملات کسب و کار با مصرف کننده:(مثل خرید کتاب ،بلیط و خدمات الکترونیکی و غیره)
-تعاملات کسب و کار با کسب و کار:به عبارتی تعاملات بین سازمان ها(مثل تولید کنندگان،خرده فروشان،عمده فروشان و …)
-مصرف کننده با مصرف کننده:شامل افرادی است که کالاها و خدمات را از طریق حراجی خرید و فروش می کنند.
در رابطه با خریداران
کسب و کار الکترونیکی متکی بر اینترنت بوده و خریداران را قادر می سازد تا اطلاعات به هنگام مراجعه به محصول یا خدمات دریافت نمایند;مستقیما محصول و خدمات خود را سفارش دهند و خدمات پس از فروش دریافت کنند.
خدمات استفاده از EMAIL
اینترنت همچنین دارای امکاناتی همچون EMAIL که مشتریان و فروشندگان می توانند با همدیگر ارتباط برقرار کنند،در ضمن سازمان هایی که به دنبال ایجاد مراکز خدمات مشتری هستند می توانند با استفاده از EMAIL و ارتباطات تلفنی،مشاوره و اطلاعات محصول و خدمات را-که در سایت پیدا نمی شود-به مشتریان ارائه دهند.
تأثیر گرفتن مدیریت منابع انسانی از کسب و کار الکترونیکی
توسعه کسب و کار الکترونیکی تا حدودی مدیریت منابع انسانی را تحت تأثیر قرار داده و آن را الکترونیکی ساخته است،مدیریت منابع انسانی الکترونیک به پردازش و انتقال اطلاعات دیجیتال مورد استفاده در مدیریت منابع انسانی گفته می شود که شامل متن،صدا و تصاویر از یک کامپیوتر یا وسیله الکترونیکی به ابزار دیگر است.
برای مشاوره و کمک در بحث های کسب و کار های الکترونیکی و همچنین سیستم های مدیریتی مانند ایزو 9001 می توانید با کارشناسان مشاوره ایزو تماس بگیرید.
در مسیر موفقیت همراه ما باشید.
021-77942240-77959675