لوگو

کجا استخدام شویم؟

نشانه‌هایی که می گوید نباید در برخی شغل‌ها استخدام شوید!یا بهتر بگوییم کجا استخدام شویم؟

خیلی از افراد جویای کار خصوصاً جوانان، هر پیشنهاد شغلی را قبول می کنند و کمتر در جستجوی یک شغل مناسب هستند. پذیرفتن شغل نامناسب اشتباه بزرگی است که چند ماه بعد از کار کردن سبب ناامیدی و دلسردی‌تان می شود.

نشانه‌های هشداردهنده‌ی زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند چشمتان را باز کنید و واقعیت شغل جدید را ببینید. در ادامه 5 نشانه را معرفی می کنیم. اگر با یکی از این نشانه‌ها مواجه شدید، بلافاصله به آن پیشنهاد شغلی پاسخ منفی بدهید.

1- حقوق ثابت است اما مسئولیت‌ها هر روز بیشتر می شود

تصور کنید در هنگام مصاحبه استخدامی، وقتی به صحبت‌های مصاحبه کننده پیرامون وظایف و سِمت شغلی‌تان گوش می دهید، متوجه می شوید وظایف شغلی تمامی ندارد. حتی ممکن است بعدها کارهای بیشتری به شما واگذار شود که هیچ ربطی به کار اصلی ندارد.
برای مثال، تصور کنید قرار است به‌عنوان مدیر امور داخلی شرکت مشغول کار شوید. کارفرما می گوید هر زمان نیاز باشد باید کارهای بانکی شرکت را هم انجام دهید. این کارهای اضافه ربطی به نقش شما در شرکت ندارد و حتی حقوق اضافی هم دریافت نمی کنید.
اگر فکر می کنید شغلی که به دنبال استخدام آن هستید، در بین دیگر مسئولیت‌ها محو شده است یا نمی توانید تمام وظایف را هم‌زمان به انجام برسانید، بدون هیچ تردیدی این شغل را فراموش کنید.

2- نبود فرصت مناسب برای آموزش و یادگیری

یادگیری مهارت‌های شغلی بعد از این که وارد کار جدیدی شدید بسیار ارزشمند است.
اگر از همان ابتدا احساس کردید در محیط کار جدید هیچ فرصتی برای پیشرفت و یادگیری وجود ندارد و تنها باید وظایفی که به شما محول شده را به انجام برسانید، کمی بیشتر تأمل کنید. ببینید آیا می توانید چنین شغلی را بپذیرید و برای سال‌های طولانی درجا بزنید.

3- قبول شغل جدید به هر قیمتی، قدم برداشتن در مسیر اشتباه است

برای مثال، اگر می خواهید در مهارت‌های حل مسئله به پیشرفت برسید، نباید در شغلی استخدام شوید که در آن تنها کارهای فیزیکی انجام می دهید.
ممکن است مصاحبه کننده در میان صحبت‌های خود به عدم هماهنگی اهداف با شغل جدید اشاره کند؛ مثلاً بگوید: “از حالا باید به اطلاعت برسانم کارمندان دیگری همانند شما بوده‌اند که از این کار ناامید شده‌اند”. اگر کارفرما چنین حرف‌هایی را بیان کرد، بدون هیچ ابهام این پیشنهاد شغلی را رد کنید، زیرا او با اطمینان می گوید در این نقش هیچ رضایت شغلی وجود نخواهد داشت.

4- مدام نیروی کار شرکت عوض می شود

تعویض پی در پی نیروی کار در یک شرکت اصلاً نشانه‌ی خوبی نیست؛ خصوصاً اگر کسب و کار تازه تأسیسی نباشد. این مسئله نشانه‌ی ضعف مدیریت یا فرهنگ کاری اشتباه است.

5- کارفرما توجهی به اهداف بلندمدت شغلی شما ندارد

برای کارمندان جوان که می خواهند در زمینه شغلی‌شان به موفقیت برسند و پله‌های ترقی را به سرعت بالا بروند، داشتن یک برنامه‌ی بلندمدت شغلی اهمیت زیادی دارد. شاید بهتر باشد از مصاحبه کننده بپرسید “دستاوردهای این شغل را در یک سال آینده چطور ارزیابی می کنید؟”. اگر او پاسخ کاملی به سؤالات شما نداد و نتوانست جایگاه شغلی را متفاوت ترسیم کند، باید بدانید این نقش به جایی نمی رسد.

اگر به دنبال شغل جدیدی هستید باید تصمیمی هوشمندانه اتخاذ کنید. البته انتخاب شغل نامناسب مزیتی هم دارد؛ شغل نامناسب می تواند تجربه‌ی خوبی در اختیارتان قرار دهد تا بدانید در آینده باید به دنبال چه شغل‌هایی باشید. اگر هم اکنون در یک موقعیت شغلی هستید که چندان جالب نیست، نگران نباشید و آن را یک تجربه‌ی ارزشمند بدانید.

جهت مشاوره سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

 

مشاوره ایزو

شماره های تماس:02177959675    02177942240

@Aryangostarc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *