لوگو

کاهش استفاده از آزبست

متن زیر در مورد کاهش استفاده از آزبس مطالبی را ارائه می دهد:

 

 

رفع آلودگی

استفاده از اب،بخار یا سایر موادی که ممکن است با مواد خطرناک یا سمی آلوده شده باشند برای تمیز کردن محیط یا تجهیزات می بایست جلوگیری گردد،دفع کلیه مواد مورد استفاده می بایست در مشخصات پروژه در نظر گرفته شده باشد.

تخلیه ی سیستم های زهکشی و فاضلاب

هیچ گونه مواد غیر ساختمانی،زباله ریزش ها و نشتی ها شامل روغن،حلال های پاک کننده،اسیدهای سوزآور،خنک کننده ها،بتون،ملاط،سنگ ریزه شن یا روغن سوختگی نمی بایست به فاضلاب سیلاب رو تخلیه گردد.

فاضلاب صنعتی یا بهداشتی

هیچ گونه ماده ای نمی بایستی به فاضلاب صنعتی یا بهداشتی تخلیه گردد مگر آنکه با مشخصات پروژه معین شده باشد،در جائی که تخلیه  به عنوان بخشی از پروژه پیش بینی شده است،پیمانکار می بایست سیستم هایی برای حفاظت زهکشی در نظر گرفته باشد.

انبار زباله های خطرناک

کلیه ی زباله های خطرناک(از قبیل مواد شیمیایی،فلزات سمی،آزبست) می بایست مطابق با مطابق با استاندارد انبار گردند،درباره انبار موادی که در مشخصات پروژه نیامده اسنت مبی بایست با اداره محیط زیست مشورت گردد.

دفع زباله های خطرناک

برای زباله های خطرناک از ظروف مناسبی که برای این منظور در دسترس هستند می بایست استفاده شود،کلیه ی کارگران و پیمان کاران جزء که در کارگاه با چنین زباله های خطرناکی کار می کنند و از ظروف مخصوص استفاده می کنند می بایست از موارد زیر آگاهی داشته باشند:

-ظروف را برچسپ گذاری کرده باشند.

-از جابه جا کردن ظروف برای کارهای مختلف خودداری کنید.

-کلیه ظروف می بایست در زمانی که مورد استفاده قرار نمی گیرند در جای مطمئن نگهداری شوند.

-تاریخ انقضا زمانی که استفاده از ظروف به پایان رسید درج گردد.

ریزش و نشست

ریزش ها و نشست ها از مواد ساختمانی شامل روغن،حلال ها،سوخت،رنگ،اسیدها،سوزاننده ها،نشست تجهیزات،جامد های سمی،آزبستوز و ساز مواد ساختمانی می بایست گزارش گردد.

کنترل زیست محیطی

ریزش و نشت ناشی از تجهیزات می بایست توسط مسئول ایمنی و بهداشت مشخص گردد،در صورتی که نشتی از تجهیزات شناسائی گردید،کارگاه می بایست اقدامات لازم را برای کنترل نشت شامل خارج کردن تجهیزات از محوطه کارگاه انجام دهد،تجهیزات تا زمانی که تعمیرات اساسی انجام نشده اجازه ورود به کارگاه را نخواهند داشت.

 

جهت مشاوره ایزو و بالا بردن سیستم کیفیت سازمان خود می توانید با کارشناسان آریان گستر تماس بگیرید.
02177942240-77959675

گواهینامه CE  اروپا از تخصص های ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *