چگونه پس انداز کنیم؟

چگونه پس انداز کنیم؟

ادامه مقاله چگونه پس انداز کنیم؟

-قسمت سوم

۵ – بودجه‌بندی کنید.

اینکه اهدافی برای پس انداز خود تعیین کنید کار آسانی است.

-ولی اگر راهی برای پیگیری مخارج‌تان نداشته باشید، به سختی می‌توانید به اهداف‌تان برسید.

-برای اینکه بتوانید فرایندهای مالی خود را پیگیری کنید، سعی کنید که از ابتدای هر ماه درآمد خود را بودجه‌بندی کنید.

-اگر برای اختصاص بخشی از درآمدتان به تمام هزینه‌های عمده‌ی خود از قبل پیش‌بینی کرده باشید، مطمئن خواهید شد که پول‌تان را از دست نمی‌دهید، به‌خصوص اگر به محض دریافت حقوق‌تان، سریعا بر‌اساس بودجه‌بندی خود، پول‌تان را تقسیم کنید و به هزینه‌های پیش‌بینی کرده اختصاص دهید.

-برای مثال، حقوق ماهانه ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان را به این شکل می‌توانیم بودجه‌بندی کنیم:

– مسکن/خدمات رفاهی: ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان
– وام : ۳۰۰٫۰۰۰ تومان
– غذا: ۵۰۰٫۰۰۰ تومان
– اینترنت: ۷۰٫۰۰۰ تومان
– بنزین:۱۵۰٫۰۰۰ تومان
– پس انداز: ۵۰۰٫۰۰۰ تومان
– متفرقه:۲۰۰٫۰۰۰ تومان
– تجملات: ۲۸۰٫۰۰۰ تومان

۶ – هزینه‌های خود را یادداشت کنید.

بودجه‌بندی کاری است که هرکس برای پس انداز کردن باید انجام بدهد، ولی اگر پیگیر مخارج خود نباشید، پایبندی به اهداف‌ برایتان سخت می‌شود.

-ثبت کردن مخارجی که ماهیانه برای موضوعات مختلف می‌پردازید باعث می‌شود تا بتوانید مشکلات بودجه‌بندی را شناسایی کنید و نحوه هزینه‌کردن را متناسب با بودجه‌بندی خود تنظیم کنید.

-دقت کنید که ثبت هزینه‌ها نیاز به توجه به جزئیات دارد.

-همان‌قدر که باید هزینه‌های عمده‌ای مانند مسکن و بازپرداخت بدهی‌ها را یاددداشت کنید، باید به هزینه‌های جزئی نیز توجه کنید، و به‌ این‌ ترتیب میزان دقت وضعیت مالی خود را افزایش دهید.

– یک دفترچه‌ی کوچک که همیشه همراه‌تان باشد، بسیار مفید است.

عادت کنید که تمام هزینه‌های خود را یادداشت کنید و قبوض و رسیدهای پرداخت را نگه دارید (به خصوص برای خریدهای بزرگ) هر زمان که توانستید هزینه‌های خود را در یک دفتر بزرگ‌تر یا یک نرم افزار کامپیوتری (مانند Excel) وارد کنید تا بتوانید در طولانی‌مدت آنها را داشته باشید.

– به یاد داشته باشید که امروزه اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که بعضی از آنها رایگان هستند و به شما کمک می‌کنند تا بتوانید هزینه‌های خود را ثبت و پیگیری کنید.

– اگر با مشکلات زیادی در زمینه‌ی خرج کردن پول خود مواجه‌اید، باز هم از این‌که تمام رسیدهای خود را نگه دارید، نترسید.

در آخر هرماه قبوض خود را دسته‌بندی کنید، سپس مجموع هر دسته را حساب کنید. از اینکه ببینید چه مقدار از خریدهای شما غیرضروری بوده‌اند، شوکه خواهید شد.

ادامه دارد…

شرکت آریان گستر با بیش از 12 سال سابقه درخشان در زمینه مشاوره سیستم های مدیریتی مانند مشاوره ایزو 9001 و همچنین اخذ گواهینامه محصول ce  در خدمت سازمان ها ی خصوصی و دولتی میباشد.

مشاوره ایزو

شماره های تماس:02177959675    02177942240

@Aryangostarc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *