چگونه سازمان خود را چابک کنیم؟

 

 

 

قسمت اول

-شرکت‌هایی که به مدیریت مدرن اعتقاد دارند و رویکرد چابک (Agile) را به کار می‌برند، حقیقتا به نیازهای مشتری توجه دارند.

-یکی از خصوصیات برجسته این رویکرد، بهبود مداوم است.

-این شرکت‌ها به نیازهای مشتریان، تغییرات بازار و محیط به سرعت پاسخ می‌دهند و انعطاف‌پذیر هستند.

-اما تحقیقات نشان می‌دهد بیشترِ تیم‌های چابک معتقدند که بین نحوهٔ فعالیتِ تیم و نحوهٔ فعالیتِ کل سازمان، تعارض و اختلاف وجود دارد.

آیا امکان دارد که کلِ سازمان را چابک کنیم؟

-سازمان با مدیریت چابک چه فرقی با سازمان‌های سنتی دارد؟

-در رویکرد چابک، نقشِ مدیر این است که نهایتِ استعداد و ظرفیتِ پرسنل را در جهت تولید ارزش برای مشتری و هموار کردنِ موانع احتمالی، فعال کند.

-مدیر به قضاوت و دانایی کسانی که با مشتری در ارتباط هستند و همچنین، به کارهایی که قرار هست انجام دهند اعتماد دارد.

-از طرف دیگر، مدیر به استعدادها و ظرفیت‌های پرسنل برای درست انجام دادنِ کارها نیز اعتماد دارد.

-چابک، رویکردی بالا به پایین یا پایین به بالا نیست، بلکه از خارج به داخل است؛ تمرکز آن روی این نکته است که برای مشتری ارزش تولید شود و به جای مدیر، مشتری ریاست می‌کند.

-نقش مدیر در مدیریتِ سنتی کاملاً برعکس است، در رویکردِ سنتی، نقش مدیر این است که کارهایی که باید انجام شود را شناسایی کند، به کارکنان بگوید که چه کاری را باید انجام دهند و بعد، مطمئن شود که کارکنان کار را به درستی و طبق دستورالعمل انجام داده‌اند یا خیر.

-نقش کارکنان نیز این است که از دستورالعمل‌ها پیروی کنند، به قضاوت و هوشِ مدیر اعتماد داشته باشند و مطمئن شوند که کارِ درست را به شکلی درست انجام دهند.

-هدفِ اصلی این است که شرکت به سود برسد. در اینجا، مدیر ریاست می‌کند.

 

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *