چند اشتباه رایج در میان مدیران تازه کار

● عدم «تنظیم دقیق وظایف روزانه »

تنظیم صحیح برنامه زمانی اجرای امور روزانه و عقب افتاده ، نیاز به دقت و زمان کافی دارد. صبح زود حاضر شدن در محل کار ، کار کردن به هنگام ناهار ، ترک دیر هنگام اداره ، انتقال پرونده ها به خانه و سرانجام کارکردن در پایان هفته ، از نشانه های اثبات شما به عنوان یک مدیر نمونه نیست ، بلکه نشان دهنده عدم آگاهی شما از چگونگی اداره امور است . مدیر نمونه فردی است که وظایف خود را ظرف مدت چند ساعت (زمان معمول کاری) به انجام رساند .

● عدم «برقراری ارتباط مناسب» ، اعمال مدیریت با سرکشی به امور

همه ما ، بارها کارمندان خود را برای گفتگو به دفتر خود احضار کرده ایم ، ما به عنوان یک مدیر ، از داشتن یک دفتر اختصاصی به خود می بالیم و آنجا را مکانی راحت می دانیم . در حالی که از درک این نکته عاجزیم که غالب کارمندان ، دفتر مدیر را مکانی پر خطر می پندارند و سعی می کنند به هر وسیله از ورود به آنجا دوری کنند .

MBWA ، روشی است که به واسطه آن شما « سایت درهای باز » را پیش می گیرید تا در محل کار کارمندان و در حوزه کاری آنها به گفتگو بپردازید .

● عدم «آگاه ساختن مافوق و یا کارمندان از روند امور»

شما باید مافوق خود را از روند کارها ، اعم از کامیابی ها و شکستها آگاه سازید . در واقع مدیرانی که سعی در پوشاندن حقایق دارند ، سخت در اشتباه هستند . شما ترجیح می دهید که مافوقتان ، شرح وقایع را از زبان شما بشنود یا از زبان رقبای زیرک شما ؟ به همین ترتیب هم آگاه ساختن کارمندان از اموری که به آنها مربوط می شود (خصوصاً در مواقعی که ملزم به انجام کاری باشند) ، از اهمیتی ویژه برخوردار است .

● قبول مسئولیتهای بیش از حد

بدون توجه به سنگینی بار مسئولیتها ، کششی درون شما وجود دارد که شما را ناگزیر به پذیرش خواسته های مافوقتان می کند تا مسئولیتهای بیشتری بپذیرید . به هرحال در طول مدت فعالیت هر مدیری ، زمانی فرا می رسد که ناچار خواهد بود جواب رد بدهد و «نه» بگوید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخذ ایزو گواهینامه ایزو گواهینامه CE آموزش ایزو