پنج قدم موفقیت آمیز در تجاری سازی یک نوآوری
◊در کار خود در حوزه فناوری در شرکت Valmet، فرصتی برای شرکت در چندین پروژه توسعه فناوری داشته ام خوشبختانه بخش بزرگی از آنها با موفقیت تکمیل شده و به جهان تحویل داده شده اند،اما برخی از رفع مشکلات نیز تجربه شده اند.
مراحل موفقیت
◊برخی از پروژه ها هم،محکوم به ورود به قبرستان ایده های بزرگ و فاقد اجرای موفق بودند،از میان این تجربیات، من لیستی از مراحل موفقیت را ایجاد کرده ام که معتقدم در پروژه های توسعه محصول هم از نظر تجهیزات فیزیکی و خدمات مفید است.
1-پتانسیل تجارت و یافتن آن
◊برای تبدیل شدن به یک نوآوری در تجارت،بدیهی است که باید با نیازهای مشتریان مرتبط باشید با این حال،ما می دانیم که مشتریان همیشه نمی دانند که به چه چیزی نیاز دارند-یا نمی دانند چه چیزی را درخواست کنند به نظر من،کلید دیدن فرصتهای مناسب را می توان در نظارت بر بازار،تحقیقات اساسی و رفتار مشتری یافت،چندین قطعه اطلاعات باید به روش مناسب دنبال شوند و به یکدیگر متصل شوند.
2-درگیر شدن زنجیره ارزش
◊در یک پروژه توسعه،شنیدن نظرات مختلف بسیار مهم است،وقتی کل زنجیره ارزش درگیر پروژه باشد،نظرات و مهارتهای مختلف به بهترین شکل ممکن جمع می شود،در پروژه فن آوری،شبکه باید شامل مشارکت پژوهش های کاربردی،توسعه دهندگان فناوری،کارشناسان زنجیره مواد اولیه،مشتریان،سرمایه گذاران،تأمین کنندگان،شرکت های نوپا و کاربران نهایی باشد.
3-نقش ها و مسئولیت های واضح
◊مانند همه کارها،نقش ها و مسئولیت های واضح کلید همکاری موفقیت آمیز است،هنگام همکاری مشترک،اعتماد و به اشتراک گذاری آزاد اطلاعات بین شرکاء لازم است،در صورت وجود رقابت بین طرفین در یک کنسرسیوم تحقیق،نمی توان اعتماد ایجاد کرد.
پروژه های تحقیق و توسعه
◊در پروژه های تحقیق و توسعه،به طور خاص، توزیع کار ، هزینه و حقوق مالکیت معنوی مورد توجه قرار می گیرد،اگر اینها در ابتدا به توافق نرسند،اختلافات ایجاد می شود – صرف نظر از موفقیت این پروژه.
4-مدیریت ریسک
◊هنگام توسعه فن آوری های جدید،حرکت از یک نوآوری در مقیاس آزمایشگاهی به محصول در مقیاس کامل،غالباً بسیاری از عدم اطمینان ها را شامل می شود،مدیریت این خطرات با تست های پایلوت در مقیاس کافی بزرگ قبل از اجرای مقیاس کامل تسهیل می شود.
پروژه های جدید فناوری
◊در Valmet،این کار را در 16 مرکز فناوری خود انجام می دهیم،بودجه عمومی نقش مهمی در پروژه های جدید فناوری ایفا می کند،سرمایه گذاری باید به طور مؤثرتری برای حمایت از اجرای نخستین مقیاس تجاری مورد استفاده قرار گیرد تا اعتبار فناوریهای نوظهور و دستیابی به موفقیت در مقیاس صنعتی تأیید شود. مطمئناً نوآوری در هسته خود قابل دوام است-و در بازارهای وسیع نیز وجود دارد.
5-تجاری سازی
◊وقتی مراحل فوق به درستی انجام شده باشد،در عمل،موفقیت این کار فقط به اقدامات خود ما وابسته نیست- زمان بندی و وضعیت بازار نیز باید درست باشد،علاوه بر این،کل شرکت باید با هم کار کند،تجاری سازی مستلزم همکاری یکپارچه بین تحقیق،فروش،بازاریابی،تولید،مالی و… از ابتدا است – و این نمی تواند صبر کند تا پروژه در مرحله نهایی خود باشد.
مشاوره در امر مدیریت ریسک با آریان گستر
آیا می توان از مشکلات پیشگیری کرد؟
◊من فکر می کنم مهمترین چیزها شناخت فرصتها از یک طرف و تقسیم مسئولیت در پروژه های مشترک از طرف دیگر است،علاوه بر این،تصمیم گیری در زمان مناسب دشوارتر از چیزی است که فکر می کنید.
سخن آخر
◊کل پروژه نباید به دلیل یک چالش نسبتاً کوچک رها شود،در هر نوبت،شما باید آماده باشید تا واکنش نشان داده و راه حل های جایگزین را پیدا کنید-یا در صورت لزوم،کل کار را متوقف کنید،استقامت به ویژه در توسعه محصول در مقیاس بزرگ مورد نیاز است،زیرا معرفی فناوری جدید به بازار ممکن است 10 تا 15 سال طول بکشد.
لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.
02177942240-77959675
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.
↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓
@Aryangostarco