این 6 ویژگی مدیریت موفق باعث رشد و شکوفایی هر شرکتی می شود
این 6 ویژگی مدیریت موفق باعث رشد و شکوفایی هر شرکتی می شود را در متن زیر می توانید مطالعه بفرمایید:
بر طبق تحقیقات انجام شده توسط گروه تحقیقات مدیریت موفق در پرتلند، شش نوع رفتار یا اقداماتی هستند که یک مدیر
اثربخش و حرفهای را از مدیرانی که اثربخشی کمتری دارند، جدا میسازد.
بخشهای دولتی و خصوصی
این شش نوع رفتار کلیهی صنایع، بخشهای دولتی و خصوصی، صرفنظر از اندازهی سازمان و نوع کاری را که در آنها صورت
میگیرد،پوشش میدهد،این تحقیق روی 3500 نفر از مدیران صورت گرفته و ویژگیهای مدیران اثربخش به ترتیب زیر
مشخص شده است.
1 – ارتباط و انتقال
مدیران با اثربخشی بالا مدیرانی هستند که دیدگاهها و انتظاراتشان را به وضوح برای کارکنان مشخص میکنند.
2 – تمرکز مدیریت
مدیران با اثربخشی بالا آنانی هستند که در ایفای نقش مدیریت کاملاً آسوده خاطر هستند و تشویشی به خود راه
نمیدهند و از انجام وظایف به عنوان یک مدیر کاملاً راضیاند. آنان با مسائل قدرت و تعارض در سازمان بسیار راحت برخورد
میکنند و به آسانی و بدون هیچگونه نگرانی مسئولیت خطیر پاسخگو بودن در کلان سازمان را میپذیرند.
3 – بازده
مدیران با اثربخشی بالایی که دارند، نه تنها انتظاراتشان را به طور شفاف برای کارکنان مشخص میکنند،بلکه گسترهی
انتظاراتشان را به نتایج درخشان حاصل از کارها(از نظر کمّی و کیفی) میکشانند.
4 – کارکنان
مدیران با اثربخشی بالا کسانی هستند که بین علاقمندی شدید به کار و فعالیت کارکنان و همدردی واقعی نسبت به رشد و
بالندگی آنان، موازنه برقرار میکنند.
5 – کنترل
مدیران با اثربخشی بالا بر اساس روشهای خاصی به طور مداوم و مقطعی نتایج کار کارکنان را بررسی و پیگیری میکنند
این فرآیند بر اساس هدفها و انتظارات از پیش تعیین شده صورت میگیرد و صرفاً این کار بدین منظور صورت میگیرد که به
کارکنان کمک شود تا در تلاش برای ارائهی کارهای خوب موفق شوند نه اینکه جنبهی پلیسی و تفتیش داشته باشد.
جهت مشاوره ایزو و بالا بردن سیستم کیفیت سازمان خود می توانید با کارشناسان آریان گستر تماس بگیرید.
6 – بازخورد
مدیران اثربخش، به طور منظم و مداوم و یا اختیاری از جنبههای مثبت و منفی از نتایج کارکنان بازخورد میگیرند،مجدداً باید
یادآور شد که این بازخورد مبتنی است بر انتظاراتی که مدیر قبلاً به وضوح تعریف و مشخص کرده است.
مدیری اثربخش
برای اینکه بتوانید مدیری اثربخش باشید، باید این ویژگیهای اساسی مدیریت خوب را در خود تقویت و بالنده کنید،یا
تشخیص دهید که چگونه این ویژگیها در ارتباط با نیروی کار زیاد متغیر باید تغییر یابند و مهارتهای اضافی را که برای نیروی
کار در حال تغییر کاربری دارند توسعه دهید،برای اینکه بتوانید به عنوان یک مدیر اثربخش تغییراتی را ایجاد کنید، توصیههای
زیر را رعایت کنید:
سیستمهای سازمانی و خط مشیهای اجرایی
با همکاری و تشریک مساعی سایر مدیران، اولویتها را، برای تغییر تهیه و توسعه دهید،جو سازمانی را به عناوین گوناگون
گهگاهی مورد تحقیق قرار دهید،که ببینید کدامین سیستمهای سازمانی و خط مشیهای اجرایی احتمالاً،مانع بهرهوری
کارکنان و رضایتمندی شغلی در آن سازمان هستند.
گواهینامه CE اروپا از تخصص های ماست.
منافع و نتایج مثبت
منافع و نتایج مثبت ناشی از تغییرات جاری را با شفافیت، تجزیه و تحلیل کنید و دیگران را در جریان امر قرار دهید،ادبیات
مدیریت تغییر را مطالعه کنید، یا در گارگاههای آموزشی مربوط به موضوع تغییر،شرکت کنید،به درخواستهای کارکنان گوش
دهید و از آنها در مورد معضلاتشان سؤال کنید. در زمان رسیدگی به تقاضاهای آنان حالت حلال مشکلات به خود بگیرید.
با شماره های زیر تماس بفرمایید
02177942240-77959675
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.