لوگو

وفاداری مشتریان

قسمت دوم مقاله وفاداری مشتریان

سرویس‌ها

خدمات مبتنی بر اشتراک غالبا از مشتریان وفاداری بهره می‌برد که به صورت ماهانه جریان درآمد تکراری را ایجاد می‌کنند.

▪️محاسبه مشتریان وفادار برای خدمات مبتنی بر اشتراک به دلیل موجود بودن اطلاعات نمونه، کاری آسان است.

▪️شش ماه متوالی یک آستانه محسوب می‌شود.

▪️رستورانها و دیگر سرویس‌های غیر اشتراکی معمولا وفاداری مشتری را بر پایه خرید متناوب مثلا یک بار در ماه یا شش بار در سال، مورد سنجش قرار می‌دهند.

برند

وفاداری مشتری به برند معمولا ناشی از شهرت و خوش‌نامی و تجربه مشتری است.

▪️مشتریان معمولا به همه محصولات ارائه شده توسط یک برند و یا زیر مجموعه آن وفادار هستند.

توزیع

یک مشتری ممکن است به یک مکان خاص وفادار باشد تنها به دلیل اینکه راحت و قابل دسترس است.

برای مثال، یک مشتری شاید به یک رستوران زنجیره‌ای به دلیل نزدیکی به محل کارش وفادار باشد.

اگر دسترسی مکان مناسب نباشد مشتری احتمالا به دنبال یک رستوران دیگر در جای دیگر خواهد بود.

▪️به همین ترتیب، وفاداری به برند یا محصول ممکن است به دلیل عدم وجود آن برند یا محصول در نزدیکی مشتری، از بین برود.

قیمت

یک مشتری ممکن است به خرید مکرر یک سرویس یا محصول تنها به دلیل قیمت آن عادت داشته باشد.

▪️برای مثال، یک مشتری ممکن است قهوه‌ای را به دلیل ارزان تر بودن به صورت مداوم خریداری کند.

▪️چنین مشتری شاید در صورت بالا رفتن قیمت محصول بدون توجه به اینکه کیفیت محصول بهتر شده است یا نه، آن را تغییر دهد.

ادامه دارد…

جهت مشاوره 45001 و مشاوره 14001 و همچنین مشاوره انواع سیستم های مدیریتی از جمله مشاوره efqm  با مشاورین آریان گستر تماس حاصل فرمایید .

شماره های تماس:02177959675    02177942240

@Aryangostarc

در مسیر موفقیت با ما همراه شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *