وظایف مهم مدیر بازاریابی:
برخی از وظایف مهم یک مدیر بازاریابی به شرح زیر می باشد:
- طراحی و به روز کردن سایت اینترنتی
- شناسایی مشتریان فعلی و طبقه بندی آن ها بر حسب سن، جنس، درآمد، موقعیت جغرافیایی، حساسیت ها نسبت به رنگ، قیمت، خدمات
- رجوع و فراخوانی مشتریان گذشته و کشف علت عدم خرید و قطع ارتباط آن ها و حل مشکلات فی ما بین
- اندازه گیری رضایت مشتریان و طراحی برنامه هایی برای افزایش رضایتمندی آن ها
- شناسایی فرصت های افزایش تولید، افزایش فروش، افزایش سود و تجزیه و تحلیل و طراحی برنامه های اجرایی برای بهره گیری از فرصت ها
- انجام تحقیقات بازار و جمع آوری و طبقه بندی اطلاعات مورد نیاز از مصرف کندگان، رقبا، عوامل توزیع (عمده فروش، خرده فروش)
- شناسایی مصرف کنندگان دولتی و سازمانی مانند انجمن ها، اتحادیه ها، فروشگاه های زنجیره ای، هتل ها، بیمارستان ها، مراکز بزرگ خرید و فروش
- ایجاد رابطه(مکاتبه، مصاحبه، تماس حضوری یا تلفنی،…) با مشتریان، تصمیم گیرندگان اصلی در مورد خرید و تدارکات، مسئولین مالی و مدیران مؤثر
- تخمین و پیش بینی فروش انواع محصولات به تفکیک در ماه، فصل، شش ماهه و سالانه به گروه های مشتریان
- هم فکری و هماهنگی با مدیر تولید در مورد افزایش تولید، تنوع محصول و ساخت محصولات جدید
- طراحی و توسعه محصولات جدید به کمک واحدهای طراحی یا R&D
- شناسایی و آنالیز محصولات رقبا تجزیه و تحلیل SWOT
- مطالعه سوابق هر محصول و رسم منحنی عمر آن.
- اجرای بازاریابی الکترونیک
جهت مشاور ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند.
لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.
02177942240-77959675
با آریان گستر
در مسیر موفقیت همراه باشید.