وظایف مهم مدیر بازاریابی:

برخی از وظایف مهم یک مدیر بازاریابی به شرح زیر می باشد:

  1. طراحی و به روز کردن سایت اینترنتی
  2. شناسایی مشتریان فعلی و طبقه بندی آن ها بر حسب سن، جنس، درآمد، موقعیت جغرافیایی، حساسیت ها نسبت به رنگ، قیمت، خدمات
  3. رجوع و فراخوانی مشتریان گذشته و کشف علت عدم خرید و قطع ارتباط آن ها و حل مشکلات فی ما بین
  4. اندازه گیری رضایت مشتریان و طراحی برنامه هایی برای افزایش رضایتمندی آن ها
  5. شناسایی فرصت های افزایش تولید، افزایش فروش، افزایش سود و تجزیه و تحلیل و طراحی برنامه های اجرایی برای بهره گیری از فرصت ها
  6. انجام تحقیقات بازار و جمع آوری و طبقه بندی اطلاعات مورد نیاز از مصرف کندگان، رقبا، عوامل توزیع (عمده فروش، خرده فروش)
  7. شناسایی مصرف کنندگان دولتی و سازمانی مانند انجمن ها، اتحادیه ها، فروشگاه های زنجیره ای، هتل ها، بیمارستان ها، مراکز بزرگ خرید و فروش
  8. ایجاد رابطه(مکاتبه، مصاحبه، تماس حضوری یا تلفنی،…) با مشتریان، تصمیم گیرندگان اصلی در مورد خرید و تدارکات، مسئولین مالی و مدیران مؤثر
  9. تخمین و پیش بینی فروش انواع محصولات به تفکیک در ماه، فصل، شش ماهه و سالانه به گروه های مشتریان
  10. هم فکری و هماهنگی با مدیر تولید در مورد افزایش تولید، تنوع محصول و ساخت محصولات جدید
  11. طراحی و توسعه محصولات جدید به کمک واحدهای طراحی یا R&D
  12. شناسایی و آنالیز محصولات رقبا  تجزیه و تحلیل SWOT
  13. مطالعه سوابق هر محصول و رسم منحنی عمر آن.
  14. اجرای بازاریابی الکترونیک

 

جهت  مشاور ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند.

لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

با آریان گستر

در مسیر موفقیت  همراه باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *