هویت سازمانی (Corporate Identity)
هویت سازمانی (Corporate Identity) مطلبی مهم در امر مدیریت می باشد در متن زیر مطالعه بفرمایید:
♦ هویت سازمانی بهعنوان راهکاری مطلوب و انگیزهای درونسازمانی موجب میشود که استخدام استعدادهای برتر آسانتر شود و به شما چهارچوبی برای ادارهی شرکت میدهد. هویت سازمانی قوی، یکپارچه است و ۳ عنصر زیر را به یکدیگر پیوند میدهد:
♦ گزارهی ارزشی (value proposition) که به مشتریان خود ارائه میدهید.
♦ سیستم قابلیتها و تواناییهایی که به شما امکان میدهد آن ارزش را ایجاد کنید.
♦ مجموعهی محصولات و خدماتی که از آن قابلیتها بهره میبرند و مطابق با گزارهی ارزش شرکت شما به مشتریان ارائه میشوند.
علت موفق نشدن شرکتها در ایجاد هویت سازمانی
♦ پس چرا بسیاری از شرکتها نمیتوانند به هویت سازمانی قوی و قابلیتهایی دست یابند که موجب توانمندی آنها شود؟ زیرا بیشتر سازمانها، بهجای آنکه به این پرسش اساسی پاسخ دهند که چگونه میتوانند برای مشتریان خود ارزش ایجاد کنند و سپس الزامات کاربردی خود را بر همان اساس تعیین کنند، فقط تلاش میکنند که با دنبالکردن شیوههای رشد و پیشرفت غیرمرتبط و تغییرات سازمانی، با بازار هماهنگ شوند.
جهت مشاور ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند.
تلاش برای رشد و پیشرفت
♦ مشکل اصلی در اینجا، مسئلهی نبود انسجام است؛ معمولا این شرکتها در تلاش برای رشد و پیشرفت، بخشهای مشتری مختلف و متعددی را ایجاد میکنند و به ارائهی محصول و خدمات برای برآوردن نیازهای متعددی روی میآورند و به گروههای محصول، قابلیتها و استراتژیهای غیرمرتبطی میپردازند؛ تا حدی که نمیتوان تعیین کرد زمینهی اصلی فعالیت آنها دقیقا چیست، با وجود اینکه چنین شرکتهایی در بسیاری از کارها خوب عمل میکنند یا در بعضی از مراحل رشد خود بسیار عالی هستند، ولی متمرکز نبودن آنها موجب میشود که مجبور باشند در بلندمدت برای عالی شدن در هر کاری تلاش کنند.
مشاوره ایزو 17025 با آریان گستر
چطور هویت سازمانی داشته باشیم؟
♦ برای ایجاد هویت سازمانی که موجب موفقیت میشود، باید از محدودیتهای فعلی سرمایهگذاریها و صنعت خود فاصله بگیرید و ارزیابی کنید که چگونه میتوانید از آنچه شرکت شما در انجام آن عالی است برای ایجاد ارزشی متمایز برای مشتریان استفاده کنید. بعضی از شرکتها ابتدا راههای اصلی ایجاد ارزش در بازار پس از ۵ سال را شناسایی میکنند، سپس تعیین میکنند که با توجه به قابلیتهای متمایز خود، در کدامیک از این گزارههای ارزش، برای موفقیت در بازارهای رقابتی شانس بالایی دارند. آنها سپس با تقویت قابلیتهایی که بیشترین اهمیت را دارند و همراستاکردن بیشتر سرمایهگذاریهای خود با گزارهی ارزش شرکت، بخش اعظم منابع را بر ایجاد هویت سازمانی موردنظر متمرکز میکنند.
چالشی قدیمی و همیشگی
♦ تعریف هدفی روشن در جهان، چالشی قدیمی و همیشگی است، هم برای افراد و هم برای سازمانها. ولی اگر شرکتها این شجاعت را پیدا کنند که بگویند چه ارزشی را میتوانند ایجاد کنند و این ارزش را برای چه کسانی ایجاد میکنند، میتوانند به تلاش درجهت دستیابی به درجات عالی در آن حوزه متعهد شوند،این استراتژی صرفا موجب بهبود نتایج مالی نمیشود و علاوهبر آن انگیزهی کارکنان را نیز تا حد زیادی افزایش میدهد. زیرا اگر کارکنان بدانند که در راستای هدف بزرگتری حرکت میکنند، بهترین عملکرد خود را خواهند داشت.
لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.
02177942240-77959675
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.
↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓
Instagram :@Aryangostarco