لوگو

نیازهای منابع انسانی در استراتژی ها

نیازهای منابع انسانی در استراتژی به صورت زیر بررسی می شود:

نیاز هر استراتژی

هر استراتژی نیازمند انواع مختلفی از کارکنان،با انواع متفاوتی از رفتار ها و نگرش هاست،به عنوان نمونه:ویژگی ها و الزامات منابع انسانی در استراتژی های تمایز،رهبری هزینه و تمرکز بدین صورت قابل بیان است:

سازمان ها

سازمان هایی که از استراتژی تمایز،استفاده می کنند،سازمان های خلاق،با دید بلندمدت،کیفیت گرا و دارای روحیه ی همکاری بالایی هستند و به همین خاطر از کارکنان چنین سازمان هایی انتظار می رود،رفتار همکاری گونه داشته و به توسعه ایده های جدید بپردازند،چنین سازمان هایی بیشتر به دنبال خلاقیت از طریق تعریف نه چندان دقیق شغل و شرح شغلی کلی هستند:ممکن است بیشتر از خارج سازمان نیرو جذب کنند و ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران بر مبنای نتیجه می باشد.

 

پس به طور کلی ویژگی های کارکنان در استراتژی تمایز عبارتنداز:

1-خلاقیت 2-انعطاف پذیری 3-مشارکت 4-تحمل ابهام و ریسک پذیر

سازمان هایی که دارای استراتژی رهبری هزینه هستند به کارمندانی نیاز دارند که توجه زیادی به کمیت داشته و دارای تمرکز کوتاه مدت باشند،در ضمن کارکنان این سازمان ها  باید دارای رفتارهای با ثبات و نسبتا تکراری باشند: مستقل از دیگران عمل کنند و مخالف ریسک باشند.

نتیجه گیری

پس بنابراین،سازمان هایی که دارای استراتژی رهبری هزینه هستند،به دلیل تمرکز بر تولید کارا،مهارت های مورد نیاز کارکنان خود را شناسایی کرده و به آن ها آموزش می دهند.

 

شما می توانید با کارشناسان مشاور ایزو ما برای گرفتن اطلاعات در رابطه با تاثیر منابع انسانی در استراتژی های سازمان تماس حاصل فرمایید.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

021-77942240-77959675

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *