لوگو

موارد کاربرد هزینه یابی بر مبنای هدف

دریک محیط رقابتی با توجه به اینکه قدرت انتخاب و تصمیم گیری با مشتری است ، اوست که تصمیم می گیرد چه محصولی ، چه زمانی و با چه قیمتی تولید گردد و مشتری است که تصمیم می گیرد چه سازمانی باید باقی بماند و کدام سازمان باید از بین برود. از آنجا که اولین مرحله ی هزینه یابی بر مبنای هدف با تعیین قیمت بازار آغاز می گردد ، می توان نتیجه گرفت که وجود فضای رقابتی برای تعیین قیمت یک شرط ضروری است.

در بکارگیری هزینه یابی بر مبنای هدف باید به مفهوم مثلث بقا نیز توجه داشت . مثلث بقا دارای سه محور میباشد که هر محور از آن معرف یکی از ابعاد مهم محصول است ، که عبارتند از بهای تمام شده ، قیمت فروش ، کیفیت و کارکرد ، تنها محصولاتی که در جهت ارزش های این سه بعد بیان کننده ارزش برای مشتری باشند ، شانس موفقیت را دارند ، برای هر یک از این سه بعد ، یک دامنه تعیین میشود که با مشخص کردن حداقل و حداکثر ارزش ها از دیدگاه مشتری این دامنه تعریف میشود.  منطقه ای از اتصال نقاط ماکزیمم ومینیمم ارزش ها برای هر یک از این ابعادمذکور تعیین میشوند را ” منطقه بقا ”  می نامند.در محیط رقابتی امروز ابتدا با توجه به تحقیقات بازار قیمت فروش محصول برآورد شده و سپس با توجه به دو عنصر قیمت و سود مورد انتظار، و در نهایت هزینه قابل صرف، محصول طراحی و سپس تولید می شود.

برای مشاوره بهره وری و فروش و مشاوره ایزو همین حالا با آریان گستر تماس بگیرید.

02177942240-77959675

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *