مهارت ارتباط با رییس

مهارت ارتباط با رییس

حرف‌های ممنوعی که هیچ وقت نباید به رئیستان بزنید!

خیلی از کارمندان مهارت ارتباط با رئیسشان را ندارند و اصلاً نمی دانند چطور باید با او صحبت کنند. در واقع کارمندان برای ارتباط با رئیس خود در دو دسته جای می گیرند. دسته‌ی اول از گفتن حرفشان واهمه دارند که این کار آن‌ها را به شخصیتی ترسو و بزدل تبدیل می کند؛ اما در مقابل دسته‌ی دوم با رفتاری ستیزه جو خود را به دردسر می اندازند.

پس اگر دقت خود را بالا ببرید، یاد می گیرید چطور روابط کاری موفقیت آمیزی با مدیرتان داشته باشید و در عین پیشرفت، شغلتان را هم تهدید نکنید.

این کار را باید چگونه انجام دهم؟

وقتی مدیر از شما می خواهد کاری انجام دهید، باید ببینید دقیقا چه چیزی می خواهد و بعد سریعاً بگویید: “چشم، مشکلی نیست. می توانید روی من حساب باز کنید.” سپس محل را ترک کرده و به دنبال انجام آن کار بروید و حتماً انجامش دهید. با این روش به ارزش شما در نزد رئیس افزوده می شود و مسئولیت بیشتری را می پذیرید.

 وقت کافی برای انجام این کار ندارم

باید قبول کنید تمام رئیس‌ها از کارمندان خود کار بیشتر با پول کمتر می خواهند و این تنها در مورد رئیس شما صادق نیست. باید ببینید کاری که از شما می خواهند چه اهمیتی دارد و وظایفتان را اولویت بندی کنید. اگر به عهده گرفتن کار جدید به معنای آن است که مسئولیت دیگری را زمین بگذارید، اجازه دهید این چنین شود و این را به رئیستان هم بگویید.

ایزو 9001 سیستم مدیریت کیفیت میباشد و پایه استاندارد در هر سازمانی است

 نه!

هیچ وقت به رئیستان “نه” نگویید، مگر این که از شما کار غیرقانونی و غیراخلاقی بخواهند. باید سؤال بپرسید، عقب نشینی کنید و در صورت لزوم مذاکره کنید اما هیچ وقت نه نگویید مگر این که نیازی به شغل فعلی‌تان نداشته باشید.

 این کار را خودت انجام بده!

ممکن است رئیستان رفتار خوبی با شما نداشته باشد، شاید او عقده‌های دوران کودکی‌اش را روی کارمندان خالی کند و آن‌ها را بردگان خود بداند. او هر شخصیتی که دارد، وقتی این کار را انجام دهید که تصمیم به ترک شغلتان گرفته‌اید.

به واحد نیروی انسانی مراجعه می کنم

اشکالی ندارد گاهی به سراغ مافوق رئیستان بروید، اما این کار باید صادقانه و محترمانه انجام شود؛ اما هیچ وقت به سراغ واحد نیروی انسانی نروید که کمکی به شما نمی کند. اگر نمی توانید تحمل کنید استعفا دهید. اگر خلافی در کار است، شکایت کنید؛ اما واحد نیروی انسانی را فراموش کنید.

 تقصیر من نیست، از فلانی بخواهید

باید در محل کار رفتاری مسئولانه داشته باشید. اگر اشتباهی از شما سر نزده و تقصیری ندارید، توضیح دهید؛ اما هیچ وقت انگشت اتهام خود را به سوی فرد دیگری دراز نکنید.

فلانی احمق است!

هیچ وقت نزد رئیستان پشت سر همکار، مشتری یا فروشنده حرف نزنید و علیه او توطئه چینی نکنید. شاید شما از کسی انتقاد می کنید که اهمیت بیشتری برای شرکت دارد، پس این رفتار خطری برای خودتان خواهد بود. نباید فکر کنید رئیس دوست شماست. شاید او به این فکر فرو رود که پشت سر او به دیگران چه می گویید و با این کار اعتماد او نسبت به شما سلب خواهد شد.

جهت مشاوره تعالی سازمانی با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید .

شماره های تماس:02177959675    02177942240

@Aryangostarc

در مسیر موفقیت با ما همراه شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *