مهارتهای نرم مدیر
مهارتهای نرم مدیر از برخورد با کارکنان بدقلق تا مدیریت تغییر
➖ قسمت دوم
2 – مهارت حرفهای عمل کردن و حرفهای ماندن
حرفهای عمل کردن و تداوم رفتار حرفهای با کارکنان، هنگامی سخت میشود که مدیران سعی میکنند با کارکنانشان رفتاری دوستانه و صمیمانه داشته باشند.
در چنین موقعیتهایی است که بعضی مدیران دچار تعارض در مهارتهای نرم مختلف میشوند.
آنها باید در همه حال خط و مرز بین زندگی شخصی و زندگی کاری خود و کارکنانشان را حفظ کنند.
اگر با دوستان و خویشاوندان خود کار میکنید یا با کارکنانتان رابطهای دوستانه و صمیمانه برقرار کردهاید، حتما توجه داشته باشید که حد و مرز مشخصی بین کار و رابطه شخصیتان قائل شوید و در محیط کار تمام روابط دوستانهای را که با کارکنانتان دارید به فراموشی بسپارید.
3 – مهارت مدیریت تغییرات
افراد مختلف واکنشهای متفاوتی در قبال تغییرات از خود بروز میدهند.
برخی با آغوش باز از هر گونه تغییر و تحولی استقبال میکنند، درحالیکه برخی دیگر نسبت به آن موضع منفی میگیرند و از خود مقاومت نشان میدهند.
در هر صورت تمام کارکنان در زمان وقوع هر تغییری در سازمان به مدیران خود نگاه میکنند و منتظر ارائه راهحلها و پیشنهادهای جدیدی از سوی او هستند.
در زمان وقوع تغییرات در سازمان، فرصت اظهار نظر و ارائه پیشنهادها و افکار را به کارکنانتان بدهید و به این وسیله آنها را در فرآیند تغییر مشارکت دهید و بهطور غیرمستقیم از مقاومت آنها در برابر تغییر بکاهید.
جهت مشاور ایزو و مشاوره مدیریت می توانید با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید، اگر به دنبال فرا گرفتن مباحث مدیریتی و مشاوره و مطالعه در زمینه بهبود بهره وری می باشید، با ما همراه باشید.
02177942240-77959675
مشاور ایزو 9001 تخصص ماست.
گواهینامه CE با آریان گستر
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.