منبع قدرت در میز مذاکره

چهار منبع قدرت برای حاضر شدن در پای میز مذاکره

 قسمت دوم

۲ – اطلاعات

دومین منبع قدرت از اطلاعاتی نشات می‌گیرد که به مذاکره ربط پیدا می‌کند.

-به عنوان مثال، داشتن اطلاعات در مورد اولویت‌های طرف مقابل یا قیمت کلام آخر او، بسیار ارزشمند است.

▫️مذاکره‌کننده‌ها به روش‌های مختلفی مانند سوال پیچ کردن طرف مقابل یا قرار دادن خود جای طرف مقابل و ادراک اولویتهای او می‌توانند اطلاعات به دست آورند.

۳ – جایگاه

افراد با جایگاه بالا و پایین با هم فرق دارند و تقاضاهای گروه اول معمولا بیشتر اجابت می‌شود.

▫️همچنین مذاکره‌کنندگانی که جایگاه بالا دارند معمولا شایسته‌تر به چشم می‌آیند و افرادی که در تیم مذاکره حضور دارند، بیشتر به سمت آنها متمایل هستند.

۴ – سرمایه اجتماعی

هر چقدر یک مذاکره‌کننده ارتباطات اجتماعی یا حرفه‌ای بیشتری داشته باشد، از نظر دیگران بانفوذ‌تر است.

-سرمایه اجتماعی به عنوان تسهیلگری برای سه منبع قدرت دیگر هم کاربرد دارد.

-به عنوان مثال، مذاکره‌کنندگانی که شبکه اجتماعی بزرگی دارند، از شانس بیشتری برای ارائه پیشنهادهای جایگزین، گرفتن اطلاعات ارزشمند و دیده شدن به عنوان پیش‌شرط جایگاه بالا، برخوردارند.

-در اختیار داشتن هر چهار منبع قدرت، بهترین حالت است، اما همیشه ضروری نیست.

▫️به عنوان مثال، مذاکره‌کننده‌ای که پیشنهاد جایگزین مهمی ندارد، همچنان می‌تواند با تکیه بر اطلاعاتی که از طرف مقابل دارد یا به کمک جایگاه ویژه خود، به دستاوردی سودمند برسد.

شرکت مهندسی مشاور آریان گستر مشاور سیستم های مدیریتی ایزو  و همچنین اخذ گواهینامه محصول بصورت تخصصی فعالیت می نماید همچنین در زمینه مشاوره سایر سیستم های مدیریتی مانند،مشاوره مدیریت استراتزی مشاوره منابع انسانی و… فعالیت مینماید جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره انواع سیستم های مدیریتی با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید .

مشاور ایزو 

سیستم مدیریت یکپارچه

گواهینامه CE

شماره های تماس:02177959675    02177942240

@Aryangostarc

در مسیر موفقیت با ما همراه شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *