لوگو

ممیزی مراقبتی

در این بخش اطلاعاتی در رابطه با ممیزی ئاخلی ارائه شده است:

ممیزی مراقبتی یک ممیزی دوره ای است که توسط ممیز شخص ثالث انجام می گیرد و هدف آن نظارت بر روی سازمان است تا الزامات استاندارد ایزو را رعایت نموده باشد. نهاد گواهی دهنده به صورت دوره ای (معمولاً سالیانه) مشتریان خود را ممیزی می کند تا بتواند عدم انطباق ها را شناسایی کند و مطمئن شود که سیستم به خوبی در سازمان اجرا شده است. ممیزان باید در این ممیزی بهبود را مشاهده کنند و مطمئن شوند که سازمان یک سال است که سیستم را پیاده سازی می کند.

تمامی شرکت هایی که از ما استاندارد ایزو را دریافت می کنند حداقل یک بار در سال ممیزی مراقبتی می شوند و عدم انطباق های آنان شناسایی و رفع می گردد و سازمان ها برای معتبر ماندن گواهینامه خود باید بتوانند در ممیزی مراقبتی قبول شوند در غیر اینصورت یا مجدداً ممیزی می شوند و یا گواهینامه آنها به حالت تعلیق در می آید.

ممیزی های مراقبتی Surveillance Audits

در مدت زمان اعتبار گواهینامه ها (سه سال )، هرسال یک بار سیستم های مدیریت سازمان مورد ممیزی مراقبتی قرار خواهد گرفت.
ممیزی مراقبتی شامل ارزیابی مستندات تغییر یافته سیستم های مدیریت، برنامه ریزی و انجام ممیزی، بانضمام تهیه گزارش ممیزی و برقرار ماندن ثبت گواهینامه ها می باشد.
• در صورت وجود عدم انطباق در ممیزی مرحله دوم (عمده –جزیی) ، شرکت متقاضی موظف به رفع عدم انطباق و ارائه مدارک عینی در این موضوع می باشد .
• اگر پس از انجام ممیزی و بررسی مدارک رفع عدم انطباقها ، گزارشات مورد تایید ممیز و مدیر صدور گواهینامه بود ، صدور انجام می گردد .

جهت مشاور ایزو مانند ایزو9001 با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید.
02177942240-77959675
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *