لوگو

مستندات سيستم مديريت كيفيت

آرايش مستندات سيستم مديريت كيفيت نوعاً از فرآيندهاي سازمان يا از ساختار استاندارد كيفيت مورد كاربرد يا تركيبي از آن‌ها پيروي مي‌نمايد. ترتيبات ديگري كه نيازهاي سازمان را برآورده نمايد نيز مي‌تواند مورد استفاده قرار گيرد.

ساختار مستندات مورد استفاده در سيستم مديريت كيفيت مي‌تواند به صورت سلسله مراتبي توصيف گردد. چنين ساختاري نگهداري، درك و توزيع مستندات را تسهيل مي‌نمايد. پيوست الف نمونه‌اي نوعی از سلسله مراتب براي مستندات سيستم مديريت كيفيت را نشان مي‌دهد. ايجاد سلسله‌مراتب به شرايط سازمان وابسته مي‌باشد.

 

گستردگي مستندات سيستم مديريت كيفيت از سازماني به سازمان ديگر بر حسب موارد زير مي‎تواند متفاوت باشد:

الف – اندازه سازمان و نوع فعاليت‌هاي آن

ب- پيچيدگي فرآيندها و تعامل آن‌ها، و

ج- شايستگي كاركنان

 

مستندات سيستم مديريت كيفيت ممكن است شامل تعاريف باشند. واژگان مورد استفاده بايستي با اصطلاحات و تعاريف ذكر شده در استانداردهاي ايران – ايزو 9000  و يا با آن چه که در لغت‌نامه‌هاي عمومي آمده است، در تطابق باشد.

جهت مشاور ایزو  مانند ایزو 9001 با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *